Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Electronic Arts planowało kontynuację gry akcji The Saboteur

Przeszkodził upadek Pandemic.

The Saboteur - nietypowa gra akcji z otwartym światem - była bardzo bliska otrzymania kontynuacji. Przeszkodził proces decyzyjny w Electronic Arts oraz upadek odpowiedzialnego za prace studia Pandemic.

Informacje ujawnił Morgan Jaffit, który miał zostać dyrektorem kreatywnym nowej produkcji. Widząc jednak tryb pracy w studiu podległym EA, szybko zrezygnował.

- Pracowałem tam przez tydzień, ale czułem smród śmierci, więc po tym okresie odmówiłem. Miałem przejąć rolę dyrektora kreatywnego przy DLC do The Saboteur, a następnie całe The Saboteur 2 - wyjaśnia weteran w podkaście GameHugs.

The Saboteur stawiało na nietypowy klimat

- Mam kryterium na temat wyboru miejsca zatrudnienia: najlepiej pracuje się, jeśli decyzje na temat szczegółów podejmują osoby najbardziej do tych szczegółów zbliżone. Wizja powinna więc płynąć z góry, ale detale już od osób, które nad nimi pracują.

- W Pandemic w Los Angeles zauważyłem, że studio jest całkowicie zablokowane przez EA i nikt nie może podjąć decyzji. Wiele rozmów kończyło się stwierdzeniem „muszę zapytać dyrektora kreatywnego”.

Okazywało się jednak, że dyrektor kreatywny musiał udać się następnie do szefów studia - i tak dalej, w górę korporacyjnej piramidy. Ostatecznie EA i tak często podważało decyzje.

- Po obserwowaniu tego procesu przez tydzień czy dwa przekonałem się, że nie mogę tworzyć gier w ten sposób - wspomina Jaffit.

Zobacz na YouTube

Nie jest jasne, jak zaawansowane były prace nad kontynuacją, choć zatrudnienie producenta wydaje się oznaczać, że zakończono już fazę projektową.

Pandemic Studios nie przetrwało dużo dłużej i zostało zamknięte w 2009 roku. Razem z The Saboteur 2 anulowano trzecią część serii Mercenaries, Star Wars Battlefront 3 oraz produkcję na bazie filmu „Mroczny Rycerz”.

The Saboteur debiutowało w 2008 roku. Akcja toczy się w okupowanej Francji, podczas II wojny światowej. Główny bohater - Sean Devlin - to kierowca wyścigowy z Irlandii, walczący z nazistami w celu odzyskania swojego samochodu. Później sytuacja tylko się komplikuje.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The Saboteur

PS3, Xbox 360, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze