Eurogamer.pl

Hitman - Sapienza, Świat jutra: Likwidacja Silvio Caruso

Zobacz pięć sposobów na zneutralizowanie pierwszego celu we włoskiej Sapienzie.

Z mrocznego Paryża przenosimy się do słonecznej, nadmorskiej Sapienzy we Włoszech. Agent 47 nie będzie miał jednak zbyt dużo czasu na opalanie swojej glacy, gdyż oprócz dwóch celów do zlikwidowania, będzie musiał także zniszczyć niebezpiecznego wirusa w podziemiach miasteczka.

W zależności od wyboru sposobu realizacji zadań, będziesz musiał odpowiednio dobierać używany sprzęt. W większości przypadków czeka cię sporo przebieranek i nie noszenie ze sobą broni palnej, a to ze względu na wzmożone kontrole osobiste w newralgicznych miejscach. Misja Świat jutra jest więc świetnym wyborem dla tych, którzy cenią sobie kombinowanie i wykonanie zadań po cichu.

Cele:

  • Geniusz - Zlikwiduj Silvio Caruso

Zobacz także: szczegółowa mapa lokacji w Sapienzie - z oznaczonymi przedmiotami kluczowymi, ubraniami, wyzwaniami oraz bronią. Możesz też sprawdzić dodatkowe wyzwania w Sapienzie.

Kryjówka ICA

Zanim rozpoczniesz zabawę, musisz poznać sekretne miejsce, czyli kryjówkę zatrudniającej cię agencji. Znajdziesz tam kilka przydatnych przedmiotów lub będziesz mógł złożyć zamówienie na inne. Kryjówka nie jest jednak oznaczona na mapie.

014

Kryjówka ICA znajduje się w żółtawej części kamienicy.

Rozpoczynając zabawę wstań z ławki i skieruj się uliczką w prawo. Na rogu odnajdziesz czerwono-żółtą kamienicę. To właśnie w tej wyblakłej części znajduje się sekretne miejsce. Klucz masz już przy sobie, więc nie musisz dostawać się tam od tyłu.

Opcja 1: Dobry syn

Jest to dość prosty sposób zlikwidowania Silvio Caruso. Jeśli rozpocząłeś misję na rynku Sapienzy, udaj się od razu w lewo. Miał tam miejsce wypadek, kurier kwiatowy potrącił rowerzystę, a ty możesz ten fakt wykorzystać. Ogłusz mężczyznę rozmawiającego przez telefon, przeciągnij go za samochód tak, aby twojej czynności nie zauważył jego kompan.

015

Nie zabijaj mężczyzny, ani nie pozbywaj się nieprzytomnego ciała.

Przebierz się w jego uniform, ale nie zrzucaj ciała do wody, nie chcemy zabijać osób postronnych. Zajdź z drugiej strony samochodu i zabierz bukiet kwiatów. Masz bowiem niepowtarzalną szansę, aby dostarczyć kwiaty na grób matki Silvio Caruso. Zanim jednak ochoczo ruszysz z dostawą, pozbądź się broni palnej. Garotę możesz zostawić.

Teraz udaj się do głównej bramy rezydencji Caruso. Jest to ogromna posiadłość, przed którą zaczynałeś te zadanie. Jeśli pozbyłeś się wcześniej broni, daj przeszukać się dwóm strażnikom i podążaj dalej do wejścia. W środku spotkasz kamerdynera, który zaprowadzi cię w okolicę grobu matki Caruso.

016

Złóż kwiaty na grobie, po czym schowaj się w skrzyni po prawej stronie.

Gdy dotrzesz do ogrodu i schodków prowadzących w dół, podróż będziesz musiał kontynuować bez kamerdynera. Połóż bukiet na grobie i wejdź do skrzyni po prawej stronie. Nie wychylaj się za bardzo, aby nie zostać zauważonym przez dwóch strażników, którzy przyjdą jako obstawa Caruso. Twój cel zażyczy sobie jednak samotności i właśnie wtedy jest czas na jego zabicie.

Wyjdź ze skrzyni i użyj na nim garoty, po czym szybko wrzuć zwłoki do żółtej niszczarki, którą mijałeś schodząc pod grób. Pod żadnym pozorem nie spychaj zwłok z klifu, gdyż mogą zauważyć to strażnicy znajdujący się obok kaplicy.

Opcja 2: Katharsis

Pozornie trudna, a w rzeczywistości jedna z najprostszych metod na pozbycie się Silvio Caruso. Jest po prostu nieco długa, ale gdy zastosujesz się do naszych wskazówek, pozbycie się pierwszego celu będzie bardzo proste. Rozpoczynając od ławeczki w centrum Sapienzy, obróć się i spójrz w górę.

Znajduje się tam mężczyzna w brązowym garniturze, który okaże się psychologiem zmierzającym do Caruso na pierwszą wizytę. Wejdź na taras i podsłuchaj jego rozmowę przez telefon. Teraz musisz zdobyć przebranie kelnera. Aby to zrobić, rusz w okolicę restauracji i zejdź schodami za nią. Przerwę na papierosa będzie robić tam jeden z kelnerów.

017

Przed pozbawieniem przytomności kelnera upewnij się, że nikogo nie ma obok.

Pozbaw go przytomności, a następnie przebierz się w jego ubranie i włóż ciało do znajdującego się obok pojemnika. Teraz wejdź do głównego pomieszczenia restauracji, ale tylko i wyłącznie wówczas, gdy będzie znajdować się tam sporo klientów i tylko jedna pracownica.

Przemknij wówczas za ladą i przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie odnajdziesz trutkę na szczury. Podnieś ją tylko i wyłącznie wtedy, gdy jeden z kucharzy będzie palił papierosa przy oknie. Teraz wróć do ogródka restauracji i podejdź do stolika, gdzie siedział doktor Lafayette. Zatruj jego kawę i poczekaj, aż się jej napije. Mężczyzna źle się poczuje i uda się do publicznej toalety. Śledź go.

018

W środku nie podchodź zbyt blisko dwóch rozmawiających ze sobą ochroniarzy, aby nie wzbudzić ich podejrzeń.

Gdy wejdzie do mniejszego pomieszczenia i zacznie wymiotować, pozbaw go przytomności w wybrany przez siebie sposób, przebierz się w jego ubranie, a ciało schowaj w skrzyni obok. Teraz musisz pozbyć się wszelkiej broni, pozostawiając jedynie garotę. Udaj się przez główną bramę to posiadłości Caruso i daj się przeszukać. Wejdź do środka, gdzie porozmawiasz z kamerdynerem. Ten zaprowadzi cię do pomieszczenia, gdzie Lafayette miał przyjąć Caruso.

019

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i uduś swój cel lub zlikwiduj garotą.

Jeśli chcesz zrobić prawidłowe wrażenie na swoim "pacjencie", usiądź w białym fotelu i po prostu poczekaj na Caruso. Gdy zacznie mówić, możesz go udusić przy pomocy garoty lub po prostu jedną z poduszek leżących obok. Wybór należy do ciebie. Po pozbyciu się celu, ukryj jego zwłoki w skrzyni nieopodal, w drugim narożniku pokoju. Następnie szybko ewakuuj się poza posiadłość, gdyż zwłoki mogą zostać odnalezione.

Opcja 3: Pierwszy dzień w pracy

Czas na klasyczne dla serii Hitman pozbycie się celu. Zrobimy to przy użyciu zatrutego jedzenia, a przynajmniej pomożemy sobie w ten sposób. Poczynając od ławeczki w centrum Sapienzy, udaj się w prawo do czerwonej kamienicy obok kryjówki ICA. O tej pisaliśmy na samym początku tej strony.

Stojąc przed budynkiem będziesz świadkiem rozmowy kobiety i mężczyzny, który znajduje się na balkonie najwyższego piętra. Po skończonym dialogu wejdź do kamienicy i pójdź na samą górę. Tam zadzwoń do drzwi mężczyzny i schowaj się za ścianę.

Gdy mieszkaniec kamienicy sprawdzi kto dzwonił i wejdzie z powrotem, udaj się za nim na kuckach, podnieś kartę magnetyczną ze stolika na wprost i przebranie pomocnika kuchennego w pomieszczeniu po prawej. Postaraj się wykonać te czynności dość szybko i sprawnie, gdyż mężczyzna po spaleniu papierosa wróci do swojego lokalu.

020

Przebranie służbowe czeka grzecznie na łóżku.

Teraz udaj się do głównego pomieszczenia w kuchni. Możesz wejść służbowym przejściem na kartę magnetyczną. Na drzwiach znajduje się czerwona tabliczka z napisem "Solo I Dipendenti". Tam porozmawiaj z szefem kuchni, który powie ci, abyś ugotował sos. Przez chwilę postój nad garem. Teraz wyjdź na zewnątrz i zadzwoń na obiad.

021

Po użyciu dzwonka szybko wróć na kuchnię.

Teraz szybko wróć na kuchnię, zgarnij trutkę z szafki za kuchenką i zatruj sos. Nie rób tego wcześniej, gdyż nastąpi zbyt duże ryzyko wykrycia. Po zatruciu sosu wyjdź szybko na taras, gdzie odnajdziesz czerwono biały stolik oraz drugi, drewniany z białym krzesełkiem obok. To właśnie tu spożywać będzie posiłek twój cel.

Obok znajduje się skrzynka, w której możesz się schować, ale nie bierz jej pod uwagę, gdyż będziesz cały czas na widoku ochroniarzy Caruso. Obejdź lepiej żółty budynek dalej, bo właśnie tam mężczyzna będzie wymiotował po zjedzeniu obiadu. To doskonały moment, aby go zneutralizować.

022

Nie zrzucaj Caruso z klifu, jego zwłoki szybko zostaną odnalezione.

Na przykład możesz udusić go garotą lub obezwładnić klasycznie, po czym skręcić kark. Nie zrzucaj go tylko w przepaść, momentalnie ktoś to zauważy. Po zabiciu mężczyzny schowaj jego zwłoki w skrzyni znajdującej się obok.

Opcja 4: Spoza grobu

Jest to możliwość dość zabawna w groteskowy sposób. Odkrywa bowiem prawdziwe oblicze Caruso, twojego celu. Mężczyzna ma problemy psychiczne i można to łatwo wykorzystać. Wykorzystanie tej opcji najłatwiejsze będzie podczas startowania jako pomoc kuchenna. Wówczas musisz zakraść się do któregoś z pomieszczeń pałacu i zdobyć przebranie służby, aby komfortowo poruszać się po niemal całym obiekcie.

Jeśli chcesz spróbować opcji z innymi ubraniami, sprawdź nasze mapy do poziomu, gdzie zaznaczyliśmy lokalizację różnych przebrań, które pozyskasz bez pozbawiania przytomności ich właścicieli.

023

Taki ważny dokument, a leży praktycznie na wierzchu.

Udaj się na 5 poziom, gdzie w północno-wschodnim narożniku posiadłości znajdziesz raport medyczny dotyczący Caruso. Teraz udaj się do dużej komnaty na niższym poziomie, gdzie uruchomisz gramofon stojący pod oknem. Uważaj na niektórych ochroniarzy, mogą być nieco podejrzliwi. Gdy uruchomisz grającą maszynę, szybko przebiegnij do głównych drzwi.

Gdy Caruso podbiegnie do gramofonu, udaj się w okolicę schodów, skąd uruchomisz mechanizm windy schodowej. Praktycznie od razu skieruj się na górny poziom, a następnie wejdź do pokoju, gdzie wcześniej odnalazłeś dokument. Włącz wiatrak przy oknie, aby wprawić bujany fotel w ruch i zadzwoń dzwonkiem przy baldachimie nad łóżkiem. Błyskawicznie schowaj się w skrzyni, gdyż po chwili nadbiegnie tam Caruso. Zabij go w dowolny sposób, po czym schowaj zwłoki do tej samej skrzyni.

Spis treści: Hitman - poradnik i opis przejścia

Następnie: Hitman - Sapienza, Świat jutra: Likwidacja Franceski De Santis

Opcja 5: Wspomnień czar

Jeśli chcesz rozpocząć tę możliwość, ponownie musisz zdobyć ubranie umożliwiające przebywanie w większości pomieszczeń pałacu. Udaj się wówczas na piąty poziom, a dokładniej na taras z widokiem na dziedziniec. Rozmawia tam dwóch mężczyzn. Okaże się, że istnieje taśma VHS z nagraniami z dzieciństwa Caruso.

024

Mamy szczęście - kolejny kluczowy przedmiot znajdujemy bez długiego szukania.

Udaj się zatem w północno-zachodni kraniec posiadłości. Na stoliku znajduje się wspomniana taśma. Zabierz ją i przejdź dwa poziomy niżej, po czym włóż kasetę do odtwarzacza. Podejdź do przebrania średniowiecznego lekarza i wykorzystaj je do ukrycia się. Nieco wcześniej weź jedno z ostrzy ze stojaków tuż obok. Niebawem nadbiegnie Caruso z ochroniarzami. Ci po chwili wyjdą z pomieszczenia.

025

Nie wychodź z ukrycia, zanim z pomieszczenia nie wyjdą ochroniarze.

Mężczyzna będzie zaabsorbowany oglądaniem produkcji, wówczas możesz powoli wyjść z ukrycia, podejść do niego od tyłu i zaszlachtować pozyskanym nożem. Zwłoki szybko przenieś do skrzyni znajdującej się nieopodal.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...