Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pokémon GO - status serwera, GPS, logowanie

Najczęstsze problemy z aplikacją.

Pokémon GO jest już oficjalnie dostępny w Polsce - możesz zobacz, jak pobrać i zainstalować grę. Tymczasem w związku z premierą aplikacji na całym świecie, pojawiają się rozmaite błędy. Do tych najpopularniejszych należy: brak możliwości logowania, niedziałające serwery, a także problemy z lokalizacją GPS.

Jeśli zainstalowałeś grę przed oficjalną premierą w Polsce (alternatywną metodą), w pierwszej kolejności odinstaluj aplikację i tym razem skorzystaj ze sklepów Google Play lub AppStore. Po zainstalowaniu aplikacji, musisz się zalogować: możesz tego dokonać przez konto Google lub założyć nowe konto Niantic, która jest twórcą Pokémon GO. Pamiętaj, że pojawiające się problemy z logowaniem nie są związane z wyborem jednej z tych dwóch metod.

Najczęściej winą są serwery, które na ten moment mogą jeszcze nie potrafić obsłużyć tak ogromnej liczby chętnych do szukania Pokemonów. Poniżej znajdziesz najczęstsze problemy z działaniem Pokémon GO. Podajemy także sposoby ich rozwiązania.


Status serwerów i logowanie

To właśnie serwery odpowiadają obecnie za większość błędów w aplikacji. Brak możliwości logowania, wyskakujące i znikające Pokemony w danym miejscu, zawieszenie aplikacji w momencie złapania stworka i wiele innych sytuacji - za większością kryją się właśnie przeciążone serwery.

Zawsze możesz jednak szybko uruchomić przeglądarkę internetową w smartfonie i sprawdzić status serwerów. Skorzystaj z tej strony - po wejściu odnajdziesz na górze informację: Pokémon Go Server Status. Jeśli obok widnieje zielony napis „online”, oznacza to, że serwery działają i wszystko jest w porządku.

Jeśli serwer nie działa, pojawi się stosowny komunikat, a na dole historia z informacjami - w przypadku awarii i przeciążeń serwera, możesz mieć problem z logowaniem i działaniem aplikacji. Po prostu poczekaj, aż serwery zostaną naprawione. Zazwyczaj dzieje się to w miarę szybko, a producent gry wciąż uruchamia nowe serwery do obsługi Pokemon Go.

Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki


GPS: błędy i brak lokalizacji

Pokemon Go wykorzystuje w zasadzie wszystkie kluczowe funkcje smartfonów: w tym przede wszystkim połączenie internetowe oraz GPS. Wielu użytkowników odnotowuje przypadki z błędnym działaniem tego ostatniego i brakiem poprawnej lokalizacji na mapie.

W trakcie uruchamiania aplikacji, z pewnością pojawił się komunikat, w którym musiałeś zdecydować się o udostępnienie GPS dla aplikacji Pokemon Go. Być może tego nie zrobiłeś. W tej sytuacji musisz ręcznie włączyć lokalizację GPS.

W przypadku Androida, w zależności od modelu (Samsung, HTC i inne), wejdź w Ustawienia i odszukaj opcję Lokalizacja. Włącz tę opcję, aby uaktywnić GPS. Jednak to nie wszystko! W tej samej zakładce odnajdziesz „Metodę lokalizowania” lub podobną: tutaj wybierz „Dużą dokładność” (GPS, Wi-Fi i sieci komórkowe będą ustalały Twoją lokalizację).

W przypadku iPhone'a, musisz wejść również do opcji Ustawień, a następnie Prywatności i tutaj włączyć Usługę Lokalizacji.

Niestety, opcja dokładnej lokalizacji wiąże się również z największym poborem energii z baterii. Hej! Jeśli chcesz być zaawansowanym łowcą Pokemonów, być może czeka Cię zakup zewnętrznego akumulatorka!


Połączenie z Internetem - problemy z siecią

Oprócz GPS-u, aplikacja Pokemon GO korzysta także z mobilnego internetu. Co prawda, możesz pobrać, zainstalować i przeglądać swoje Pokemony w domu, np. będąc podłączonym do Wi-Fi, ale po wyjściu na zewnątrz, musisz mieć uruchomiony internet mobilny.

Upewnij się, że posiadasz w swoim abonamencie wykupiony internet i oczywiście nie został on już zużyty w danym okresie. Jeśli po uruchomieniu internetu, występują problemy z logowaniem albo możesz się zalogować, ale masz problemy z odnalezieniem Pokemonów, być może musisz zmienić ustawienia transmisji danych w telefonie (o ile upewniłeś się, że serwery działają!).

Wejdź do Ustawień, a następnie odszukaj opcję „Sieci komórkowe” (lub najpierw opcję „Więcej sieci”). Gdy w nią wejdziesz, odnajdziesz tutaj opcję „Tryb pracy sieci”. Sprawdź, jaką masz aktualnie ustawioną:

  • LTE - bardzo szybka transmisja danych
  • WCDMA - sieć 3G, szybka transmisja danych
  • GSM - sieć 2G, wolna transmisja danych
  • Automatycznie - tryb wybierany jest automatycznie na podstawie pokrycia/zasięgu

W przypadku Pokemon GO - szczególniej w mniejszych miejscowościach - warto ustawić tryb WCDMA (opcja „Tylko WCDMA”). LTE używaj w dużych aglomeracjach. Z kolei na wsiach możesz często liczyć wyłącznie na sygnał GSM - może być on zbyt słaby, aby odpowiednio szybko wczytywać dane z serwerów czy umożliwić logowanie do aplikacji. Zalecana jest zatem minimum sieć 3G.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Pokémon GO

Android, iOS

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze