Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kilka godzin rozgrywki z The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eksploracja, walka, crafting, snowboard i wiele innych.

Podczas pokazu na żywo na targach E3 przedstawiciele Nintendo zaprezentowali niemal pięć godzin rozgrywki z The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Opublikowane materiały pozwalają przyjrzeć się wielu aspektom gry - walce, eksploracji, jeździe konnej, wspinacze, korzystaniu z gadżetów, zbieraniu zasobów, a nawet zjeżdżaniu z ośnieżonej górki na tarczy bohatera.

Nowa Zelda oferuje otwarty świat. Od samego początku możemy iść tam, gdzie zechcemy, choć do niektórych miejsc nie dotrzemy bez konkretnych przedmiotów. Link po raz pierwszy w historii może w dowolnym momencie skakać. Potrafi też wspinać się po każdej niemalże powierzchni.

W Hyrule zmierzymy się między innymi z potężnymi i odpornymi Strażnikami

Twórcy przygotowali system dynamicznej pogody. Podczas burzy w elementy metalowe może uderzyć piorun. Wiatr wpłynie na rozprzestrzenianie się ognia, a deszcz ugasi płomienie. Temperatura ma znaczenie - jeżeli Link przemarznie, zacznie tracić zdrowie.

W Hyrule znajdziemy ponad sto świątyń wypełnionych zróżnicowanymi zagadkami i skarbami. Nie są to główne, a jedynie dodatkowe podziemia. Prezentowane demo pokazuje około dwóch procent obszaru z finalnej wersji.

Duże znaczenie ma fizyka obiektów. Link może popchnąć wielki głaz, który stoczy się na wrogów. By przejść nad przepaścią należy czasem ściąć drzewo uderzając pod odpowiednim kątem w pień.

W pewnym momencie bohater zdobywa małą lotnię, która pozwala szybować, co pomaga w eksploracji. Tarczę można wykorzystywać niczym prowizoryczny snowboard.

Jednym z nowych przedmiotów jest magiczny magnes, umożliwiający manipulowanie dowolnym metalowym obiektem w grze - na przykład wyciągnąć z dna jeziora ukrytą skrzynię, albo uderzać wrogów czymś z metalu.

Walka przypomina tę z Wind Waker i Twilight Princess, choć została rozbudowana. Unik w odpowiednim momencie zagwarantuje możliwość spowolnienia czasu, która pozwoli na wykonanie dodatkowych ataków.

Bohater może podnieść każdą broń, jaką widzi. Ekwipunek zużywa się stopniowo, dlatego zawsze warto mieć przy sobie zapasowy oręż. Różne rodzaje broni oferują inne ataki. Walczyć możemy także jeżdżąc konno - Link może wyskoczyć z siodła, zacząć szybować na lotni i jednocześnie strzelać z łuku.

Gracze mogą zebrać wiele rodzajów przedmiotów, głównie do zjedzenia i ugotowania. Przyrządzone jedzenie przywróci więcej zdrowia niż surowe. Różne rodzaje pożywienia dodane do potrawy zaoferują także bonusy do staminy i innych statystyk.

Projektanci podkreślają też, że w Hyrule odwiedzimy różne miasta i zaludnione okolice, ale celowo nie pokazano takich miejsc, by nie ujawniać zbyt wiele.

Poniżej umieszczamy kilka filmów z zapisem transmisji rozgrywki. Wszystkie znajdziecie na oficjalnym kanale YouTube firmy Nintendo.

Cover image for YouTube videoThe Legend of Zelda: Breath of the Wild - Introduction - Nintendo E3 2016
Cover image for YouTube videoThe Legend of Zelda: Breath of the Wild - Shrine of Trials Gameplay Part 3/4 - Nintendo E3 2016
Cover image for YouTube videoThe Legend of Zelda: Breath of the Wild - Exploration Gameplay - Nintendo E3 2016
Cover image for YouTube videoThe Legend of Zelda: Breath of the Wild - Beyond the Plateau Gameplay - Nintendo E3 2016
Cover image for YouTube videoThe Legend of Zelda: Breath of the Wild - Hunting and Gathering Gameplay - Nintendo E3 2016

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nintendo Wii U, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze