Eurogamer.pl

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Zlecenia winiarzy

Pomóż właścicielom winnic pozbyć się potworów w misjach dodatkowych: Wzgórze Dun Tynne, Magazyn na cichym brzegu, Jaskinia szept, Koci grzbiet, Szara grota.

Jest to cykl krótkich zadań, w których naszym celem jest udzielenie pomocy lokalnym robotnikom w pozbyciu się potworów zamieszkujących jaskinie. Z ich powodu nie mogą skupić się na produkcji wina.

Zlecenie winiarzy: Wzgórze Dun Tynne

Udaj się na miejsce problemu winiarzy (#1 na mapie) i porozmawiaj z człowiekiem siedzącym przy skrzyniach nieopodal wejścia do jaskini. Okaże się, że jest ranny, a odpowiada za to pewien potwór czający się w podziemiach. Możesz przyjąć zlecenie i wynegocjować lepszą cenę.

m037

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Po wejściu do środka okaże się, że potworami są skolopendromorfy - podziemne gąsienice, które atakują nieoczekiwanie. Odskakuj przed ich atakami wzmacniając się znakiem Quen lub spowalniając je znakiem Yrden - musisz go użyć, gdy potwór znajduje się na powierzchni. Następnie zadawaj kilka ciosów od przodu i odskakuj, bo po chwili bestia zwinie się w kłębek i wyprowadzi szybki atak.

W pierwszej lokacji spotkasz jednego skolopendromorfa, a w drugiej części jaskini dwa. Po ich załatwieniu wróć do zleceniodawcy.

Zlecenie winiarzy: Magazyn na cichym brzegu

Skieruj się do punktu wskazanego na mapie (#2 na mapie) i porozmawiaj z zarządcą, który powie ci o kłopotach z potworami grasującymi w piwnicy. Wysłuchaj go, jeśli chcesz to wynegocjuj lepszą stawkę, po czym wejdź do środka.

d052

Ogłuszaj ghule znakiem Aksji

Skręć w lewo i wejdź do lokacji, gdzie zaatakują cię ghule i alghule (obrazek powyżej). Nie są to zbyt silni wrogowie, ale pamiętaj, aby nie dać się otoczyć. Jeśli chcesz możesz ogłuszać monstra znakiem Aksji, aby potem szybko się z nimi rozprawić. Po wyczyszczeniu lokacji odnajdź jeszcze ewentualne niedobitki w dalszych tunelach, po czym powróć do szefa winnicy.

Zlecenie winiarzy: Jaskinia szept

Kolejne krótkie zadanie zlecane przez jednego z szefów winnicy (#3 na mapie). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że w pobliżu zalęgły się ogromne pająki - arachnomorfy. Wejdź do jaskini i udaj się do wąskiego tunelu, gdzie spotkasz dwa takie potwory. Jeśli chcesz wspomóc się w walce z nimi, to skorzystaj ze znaku Aard lub Aksji, co pozwoli ci łatwiej wyprowadzać uderzenia krytyczne.

W dalszej części jaskini znajduje się grota z większą ilością pająków. Zwabiaj je pojedynczo do tunelu i tam wykańczaj. Nie wchodź między ich grupę i wykonuj uniki przed wystrzeliwaną pajęczyną. Jeśli cię trafi, to Geralt zostanie unieruchomiony, a pająki będą mogły zadać mu spore obrażenia. Po oczyszczeniu winnicy wróć do właściciela i odbierz nagrodę.

Zlecenie winiarzy: Koci grzbiet

Kolejna misja związana z pozbywaniem się potworów w winnicach. Tym razem zlecenie powierzy ci szef winnicy znajdującej się przy tartaku Rioux Cannes (#4 na mapie). Wysłuchaj jego problemu, jeśli chcesz to podbij stawkę za zlecenie i ruszaj do jaskini.

d053

Podpalanie szarleja to jedna ze skutecznych taktyk walki

Tym razem przeciwnik będzie tylko jeden - szarlej, z którym mogłeś walczyć już na arenie w ramach jednej z misji fabularnych. Uważaj na jego zwykłe ataki, momenty, w których się toczy oraz uderza w ziemię wywołując falę uderzeniową. Najlepiej zadawać mu ciosy od przodu, gdzie nie ma pancerza i to w momencie, gdy po toczeniu leży na plecach. Druga możliwość to korzystanie z ognia (obrazek powyżej), na który potwór jest podatny.

Po pokonaniu oponenta wróć do winiarza po odbiór nagrody.

Zlecenie winiarzy: Szara grota

Następna misja z cyklu pomagania właścicielom winnic. Porozmawiaj z winiarzem, który powie ci o dziwnych dźwiękach dochodzących z jaskini. Wynegocjuj odpowiednią cenę, oczywiście jeśli chcesz, po czym przyjmij zlecenie.

d054

Zadawaj kilka ciosów i odskakuj

Okaże się, że tym razem twoim głównym problemem będą dwa gargulce - jednego znajdziesz w pierwszej lokacji po wejściu, a drugiego w dalszej grocie. W trakcie walki z nimi uważaj na wywoływaną falę uderzeniową, opluwanie kwasem i rzucanie głazami. Poza tym przeciwnik jest dość powolny, dlatego chroń się za tarczą Quen, podbiegaj, zadawaj parę ataków i odskakuj dopóki rywal nie padnie. Po wszystkim wróć do winiarza po nagrodę. W jaskini znajdziesz też skrzynię z magicznymi spodniami.

Następnie: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Gwint - Wielki turniej w Beauclair, Talia Skellige

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku

Reklama

Komentarze (1)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...