Eurogamer.pl

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Rycerz do wynajęcia

Misja dodatkowa, w której Geralt musisz oczyścić 15 miejsc z potworów i bandytów.

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie podczas wypełniania innych misji. Otrzymasz informację, żeby sprawdzić którąś z tablic informacyjnych i zobaczyć czy nie ma dla Geralta żadnych interesujących zleceń. Chodzi konkretnie o notatkę o nazwie Ogłoszenie królewskiego kamerariusa.

Po jego przeczytaniu w Toussaint pojawi się na jego siedzibie znacznik (#1 na mapie). Udaj się na miejsce i rozpocznij rozmowę z urzędnikiem. Okaże się, że opłaca on błędnych rycerzy, którzy rozwiązują lokalne problemy pokroju zabijania potworów, niszczenia ich gniazd czy uwalniania pojmanych osób.

m020

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Jeśli wykonałeś już jakieś tego typu zlecenie, które są oznaczane na mapie białymi ikonami, to uzyskasz za nie zapłatę (100 koron od zlecenia). Po rozmowie z kamerariusem na mapie pojawią się też znaczniki pokazujące miejsca, w których możesz wypełnić tego typu drobne zadania. Jest ich w sumie 15, a za każde otrzymasz 100 koron. Możesz je wykonywać stopniowo i odbierać nagrody jedna po drugiej albo uporać się ze wszystkimi naraz i wrócić po jeden duży bonus.

Poniżej znajdują się krótki opisy poszczególnych rodzajów zadań:

Błędny rycerz w potrzebie - w takich miejscach natrafisz na rycerzy atakowanych przez bandytów. Pomóż im rozprawić się z napastnikami. Z lewej strony wyświetla się stan zdrowia sojuszniczego rycerza, pamiętaj, że nie może on spaść do zera. Na ogół czasu jednak na tyle dużo, że spokojnie możesz zażegnać niebezpieczeństwo, nie spiesząc się specjalnie.

Opuszczone miejsce - lokacja najczęściej opanowana przez potwory lub bandytów. Rozpraw się z nimi i poczekaj chwilę, aż z powrotem osiedlą się w niej ludzie. Oprócz zwyczajnych wrogów możesz też trafić na silniejszych np. na cyklopa (obrazek poniżej), z którym najlepiej walczyć korzystając ze znaku Quen i atakować po wyprowadzeniu przez niego serii ciosów.

d039

W trakcie oczyszczania miejsc możesz trafić na silniejszych rywali pokroju cyklopa

Kryjówka hanzy - silnie strzeżone obozy bandytów, którzy w razie ataku mogą wysyłać ludzi z pochodniami w celu przysłania posiłków (możesz ich zabijać, aby tego nie uczynili). Często główne wejście do takiego miejsca jest zablokowane i musisz szukać alternatywnej drogi do środka - np. obchodząc podziemną lokację, gdzie zebrali się rywale i wchodząc do niej od drugiej strony. W trakcie rozprawiania się z bandytami pamiętaj, aby załatwiać ich pojedynczo - ściągaj ich w odsunięte miejsca, ponieważ jeśli zaczniesz walkę ze wszystkimi naraz, to ich przewaga liczebna przytłoczy Geralta. Aby oczyścić taką placówkę musisz załatwić nie tylko zwykłych wrogów, ale również herszta bandy, który jest nieco bardziej wymagającym przeciwnikiem.

Ludzie w opałach - w tym przypadku musisz oczyścisz teren z przeciwników, a następnie uwolnić osoby przetrzymywane w klatce. Klucz do niej najczęściej znajduje się w pobliżu i możesz go zlokalizować przy pomocy wiedźmińskich zmysłów (błyszczy na czerwono).

Za wykonanie wszystkich zleceń otrzymasz nie tylko pieniądze, ale także trofeum zapewniające dodatkowe złoto i doświadczenia za każdego zabitego przeciwnika.

Następnie: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Ścieżki przeznaczenia

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub