Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Doom - Interfejs, ekran i poziomy trudności

Przydatne opcje i symbole na ekranie gry.

Plansza powitalna gry zawiera zaledwie trzy opcje główne, czyli gry wieloosobowej, kampanii dla pojedynczego gracza, a także specjalnego trybu Snapmap, czyli inteligentnego edytora map.

Po wybraniu pierwszej opcji, czyli kampanii, otworzy się okno z trzema miejscami na kampanię. Dzięki temu możesz rozpocząć zadania zupełnie od nowa, nie tracąc przy tym postępu z pierwszego podejścia. Ta opcja przydaje się także, gdy na jednym koncie gra kilka osób.

Po wybraniu slota należy wybrać opcję Rozpocznij nową kampanię. Dopiero po wystartowaniu zabawy będziesz miał tu także dostęp do opcji wyboru misji i wyboru wyzwania runy, a także ustawień zabawy.

Interfejs i ekran gry (HUD)

Na ekranie, podczas rozgrywki, zauważyć możesz kilka elementów. Niektóre z nich są stałe, inne z kolei pojawiają się tylko na chwilę, na przykład informacja o punkcie kontrolnym czy zdobyciu punktu ulepszenia broni. Poniżej prezentujemy graficzne przedstawienie przykładowych oznaczeń.

HUD w grze Doom.

1. Stan pancerza jest tu oznaczony kolorem zielonym, a energii niebieskim. Podczas odnotowywania obrażeń najpierw spada pierwszy, a dopiero potem drugi pasek. Cały czas monitoruj ich stan, aby nagle nie okazało się, że nie masz już szans na znalezienie apteczek.

2. Posiadane przedmioty, głównie karty dostępu, zwane także kluczami. Posiadając, jak na tym przykładzie, kartę niebieską i żółtą, jesteśmy w stanie otworzyć każde drzwi oznaczone odpowiadającym kolorem.

3. Wybrana aktualnie broń, a także ilość amunicji do niej. Pomimo faktu, że gra należy do tych nastawionych na walkę, dodatkowych pocisków nie jest aż tak dużo, jak mogłoby się wydawać. Bądź oszczędny.

4. Wybrany alternatywny tryb strzału. Po jego wykorzystaniu obrazek ten będzie zapełniał się kolorem i dopiero po pełnej zmianie będziesz mógł skorzystać z tej funkcji jeszcze raz.

5. Posiadana broń miotana, w tym przykładzie granat. Występuje tutaj nieograniczona ilość, lecz również jak w powyższym przykładzie, ponowne użycie takiego wspomagacza będzie możliwe dopiero po upływie określonego czasu.

6. Ocena bojowa przedstawiona w kilku ikonach. Każda kolejna ikona ładuje się wraz z ilością pokonanych demonów, dlatego warto eksplorować całe poziomy w ich poszukiwaniu. Im wyższa ocena bojowa, tym więcej punktów ulepszenia broni, które są niezmiernie przydatne w trakcie rozgrywki.

7. Wyświetlane są tutaj na krótko ważne informacje, na przykład o zdobyciu punktów ulepszenia lub kończącej się amunicji.

8. Ikona rombu wraz z liczbą oznacza odległość do danego celu. Jeśli nie wiesz w danym momencie, gdzie powinieneś się udać, wystarczy że poszukasz takiego symbolu na ekranie i zaczniesz iść w jego kierunku.

9. Wyświetlane są tutaj krótkie informacje różnego typu.

10. Gdy cel zaktualizuje się, właśnie tutaj przez chwilę będzie on wyświetlony.

Poziom trudności

Po kliknięciu w nową kampanię, czas na dopasowanie poziomu trudności.

  • Ja chcę żyć - Gwarantuje spokojną rozgrywkę, w sam raz dla graczy, którzy nie mieli styczności z podobnymi tytułami. Pomimo tego, gra potrafi stanowić wyzwanie nawet tutaj.
  • Dowal mi - Standardowy poziom trudności, w którym wyzwania czekają na każdym kroku, choć niekoniecznie dla najbardziej doświadczonych graczy.
  • Ultraprzemoc - Bardzo duże wyzwanie, zdecydowanie dla doświadczonych graczy. Gra wybacza małą ilość błędów, a także jest ograniczona w ilości samouczków.
  • Koszmar - Brak samouczków to najmniejszy problem. Można tu zginąć nawet od jednego ciosu, dlatego ten poziom trudności jest przewidziany dla graczy, którzy urodzili się z myszką przyklejoną do dłoni.
  • Ultrakoszmar (domyślnie zablokowany) - Poziom trudności identyczny jak powyżej, lecz z jedną, istotną różnicą - pierwsza śmierć powoduje zakończenie w trybie natychmiastowym kampanii. Tylko dla graczy o mocnych nerwach.

W ustawieniach kampanii możesz mieć za to wpływ na automatyczną zmianę broni na nową, styl celownika, podświetlenie przeciwników przed zabójstwem chwały, włączenie lub wyłączenie kompasu, paska zdrowia bossa i wszelkich znaczników różnego typu. Skonfiguruj te elementy wedle własnego uznania.

Z poziomu ustawień możesz także zmienić układ sterowania, a także opcje dotyczące obrazu i dźwięku. Ustawienia obrazu to klasyczne już: proporcje ekranu, rozdzielczość, synchronizacja pionowa, antyaliasing i rozmycie ruchu oraz aberracja chromatyczna. Szczegółowe informacje znajdziesz na następnej stronie (link poniżej).


Następnie: Doom - Ustawienia i opcje grafiki na PC.

Powrót do spisu treści: Doom - Poradnik, Solucja

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

DOOM (2016)

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze