Skip to main content

Uncharted 4 - Skarby (znajdźki): rozdziały 14 - 22

Lokalizacja cennych przedmiotów: wazy, garnki i rogi.

Pora na kolejną porcję skarbów w Uncharted 4: Kres Złodzieja. W ostatnich rozdziałach świecidełek nie brakuje, ale są także noże, butelki, garnek, a nawet dzik z brązu. Zerknij poniżej, gdzie odnaleźć skarby z rozdziałów od 14 do 22.

Pamiętaj, że nie w każdym rozdziale znajdują się skarby - jeśli dany rozdział nie znajduje się na liście, oznacza to, że nie odnajdziesz w nim cennych przedmiotów.

Uncharted 4, oprócz skarbów, posiada także inne sekrety. Spis wszystkich znajdziesz w naszym poradniku: notatki z dziennika pirackiego, wpisy do dziennika (interakcje z miejscami), a także opcjonalne rozmowy.

Rozdział 14: Dołączcie do mnie w raju

Róg z rzeźbą ptaka - rozpoczynając rozdział nie możesz zeskoczyć od razu za Samem, ponieważ nie dosięgniesz pierwszego skarbu. Zamiast tego odwróć się w prawo, wskocz do okna i przedostań się na drugą stronę ściany. Po lewej zobaczysz wózek na towary, podbiegnij do niego. Na nim znajduje się róg.

Mogolska waza - zeskocz za Samem poziom niżej. Gdy skończycie rozmawiać, zostaw go samego, niech schodzi niżej. Ty natomiast idź w prawo po podeście, przeskocz na sąsiedni budynek. Z niego na kolejny ten z otwartym oknem. Przejdź przez budynek idąc prosto, zeskocz w dół. Wyjdź z budynku idąc na wprost, za nim skręć ostro w prawo, idź przed siebie po czym wejdź do budynku z lewej strony. Skręć w lewo i pobiegnij do kolejnego pomieszczenia (tego pod schodami). Na prawo na skrzyniach leży skarb.

Starożytny kamienny garnek - z początkiem rozdziału natomiast idź w prawo po podeście, przeskocz na sąsiedni budynek. Z niego na kolejny ten z otwartym oknem. Przejdź przez budynek idąc prosto, zeskocz w dół. Wyjdź z budynku idąc na wprost, za nim skręć ostro w prawo, idź przed siebie, po czym wejdź do budynku z lewej strony. Idź na wprost w kierunku posągu. Dojdź do budynku, przed którym ustawione są dyby, wejdź do środka, na lewo. Będąc w środku skręć w prawo a potem dostań się do drugiej celu (przez dziurę w kracie wciskając kółko). Na ziemi leży znajdźka.

Malowana miedziana butelka - po tym jak trafisz do tunelu, omiń mapę z narysowanym planem dzielnicy handlowej. Przed tobą znajduje się drabina - wejdź po niej. Na górze zobaczysz dwa tunele, skręć w ten prawy a na jego końcu podniesiesz skarb.

Mogolska jadeitowa butelka - gdy przed twoimi oczami wyłoni się dalsza część kolonii, to rozkołysz linę i doskocz do budynku przed tobą. Teraz schowaj się za murami i zabij większą grupę przeciwników. Będzie ich tu około dwudziestu, więc pamiętaj aby mieć przy sobie sporą liczbę amunicji. Po bitwie idź na wprost licząc od miejsca, po wylądowaniu z bujania się po lianie. Zejdź po schodach, na ich końcu skręć w lewo wchodząc do budynku. Zerknij na lewą ścianę, znajdują się na niej belki, które umożliwią ci wejście na pierwsze piętro. Potem po regale dostań się na drugie, skręć w lewo a zobaczysz snajpera w oddali. Podnieś broń, która leży obok ciebie i wyceluj w napastnika. Uważaj po chwili pojawi się kilku kolejnych.

Gdy się z nimi rozprawisz, zaczep linę o belkę i skocz do budynku gdzie stał snajper. Wdrap się po ścianie do jego wnętrza, a następnie zeskocz na piętro niżej. Miń stół i wyjdź z pomieszczenia skręcając w lewo. Wdrap się na ścianę, z niej przesuń się na lewo by zgarnąć butelkę leżącą obok skrzyni na daszku.

Składany nóż - gdy po prawo zobaczysz zamknięte drzwi, otwórz je i dostań się na gzyms po prawo. Obejdź dom i zeskocz na podest. Wejdź do pomieszczenia, na lewo jest drabina - skorzystaj z niej. W pewnym momencie ta się urwie, wyskocz przez okno na zewnętrzną część budynku i zacznij wspinaczkę. Dostań się niemal na samą górę, wskakując przez okno. W środku znów zobaczysz drabinę na prawo, wejdź po niej. Idź w prawo na podest, skocz zaczepiając się liną o belkę przed tobą. Złap się kamieni i wdrap się na górę. Idź nieco do przodu potem znów skocz w locie wciskając L1 by rozwinąć linę, po której ominiesz budynek od prawej strony. Zobaczysz, że nie ma on jednej ściany. Wskocz do środka, a na lewo przy przepaści leży skarb.

Duży dzik z brązu - gdy po prawo zobaczysz zamknięte drzwi, otwórz je i dostań się na gzyms po prawo. Obejdź dom i zeskocz na podest. Wejdź do pomieszczenia, na lewo jest drabina - skorzystaj z niej. W pewnym momencie ta się urwie, wyskocz przez okno na zewnętrzną część budynku i zacznij wspinaczkę. Dostań się niemal na samą górę, wskakując przez okno. W środku znów zobaczysz drabinę na prawo, wejdź po niej. Idź w prawo na podest, skocz zaczepiając się liną o belkę przed tobą.

Złap się kamieni i wdrap się na górę. Zrób kilka kroków przed siebie i zeskocz poziom niżej. Zobaczysz otwarte okno z lewej strony, przejdź przez nie. Wejdź do budynku i skręć w prawo. Zahacz linę o belkę w suficie i skocz na drugą stronę. Po deskach idź w lewo do drzwi. Wbiegnij na prawo, na biurku leży skarb.

Solidna waza - wylądowałeś na niewielkim podeście. Skocz z niego na prawo rzucając linką o belkę. Doskoczysz do kolejnego budynku idź na wprost a zjedziesz po piachu do wnętrza ogromnej komnaty. W niej skieruj się na prawo po schodach. Przeskocz zarwaną podłogę, a na stoliku przed sobą zobaczysz wazę.

Mogolska waza - wylądowałeś na niewielkim podeście. Skocz z niego na prawo rzucając linką o belkę. Doskoczysz do kolejnego budynku idź na wprost a zjedziesz po piachu do wnętrza ogromnej komnaty. Skieruj się w lewo, przez przejście. Biegnij prosto dróżką, schyl się by przejść pod zarwanym dachem a wydostaniesz się na dziedziniec. Przejdź przez barykadę, drogę znajdziesz po środku, tuż za nią skręć w prawo i podejdź do budynku. Wśród beczek leży waza.

Rozdział 15: Łupieżcy Libertalii

Szmaragdowy flakon - rozpoczynając misję pobiegnij przed siebie, tuż za regałem z lewej strony, skręć w lewo. Przed sobą zobaczysz inny przewrócony regał, wejdź pod niego a znajdziesz tam skarb.

Rozdział 16: Bracia Drake'owie

Zabawkowy dobosz - rozpoczynając misję biegnij przed siebie, omiń fontannę z prawej strony wciąż biegnąć na wprost. Przy murku skręć w prawo a gdy zobaczysz po lewej stronie ławkę podejdź do niej. Na niej leży artefakt.

Zabawkowy hydroplan - po zejściu ze strychu, w kolejnym pomieszczeniu nie znajdziesz nic interesującego. Pójdź w prawo, gdzie drogę przesłonią ci zaryglowane drzwi. Wraz z bratem pchnij je (kwadrat) a w końcu ustąpią. Skieruj się na górę po schodach z prawej strony. Na górze wśród pudełek leży zabawka.

Piracka kula śnieżna - idź przed siebie, zejdź schodami kierującymi cię w dół. Zejdziesz do pralni, tam otwórz drzwi na prawo, w kolejnym pomieszczeniu zrób to samo. Trafiłeś do jadalni, po lewo znajduje się rzymska zbroja, załóż hełm (trójkąt). Skręć w lewo a potem w prawo by dojść do dużego pomieszczenia z wielkimi schodami. Wejdź po schodach i spróbuj się dostać do innych pomieszczeń.

Niestety, drzwi będą zamknięte, wtedy Sam zejdzie na dół. Stanie pod oknem, próbując przesunąć regał. Pomóż mu. Po zrobieniu zdjęcia polaroidem, wskocz na szafkę. Z niej na gzyms ponad szafką. Odwróć się i skocz na pierwsze piętro. Tam dojdź do siedziska po prawej stronie, na nim znajduje się skarb.

Rozdział 17: Na dobre i na złe

Mogolska waza z szyjką - biegnij na wprost, przebiegając przez rzekę. Wespnij się po skałkach na prawo, idąc za Eleną. Spójrz w górę (L3) na powiewającą flagę. Odwróć się w lewo i podsadź partnerkę na drabinę. Teraz po niej wejdź. Idź na wprost kilka kroków, potem od razu skreć w lewo widząc w oddali sytrymień. Pod twoimi nogami, po lewej leży waza.

Mogolskie pudełko z zawiasami - po tym jak wydostaniesz się po windzie na górę, zaatakuj napastnika stojącego przed tobą. Nastepnie podejdź do windy i spójrz w dół strumienia, tuż pod zarwanymi schodami mieni się skarb. Skocz do niego.

Jadeitowa misa - po przejażdżce jeepem obok wodospadów, dojeżdżacie do urwiska. W tle widać zabudowania oraz młyn wodny. Zjedź autem na dół i zatrzymaj się przed wielkim kołem młyna. Skręć w lewo przechodząc przez przejście w murku. Złap linkę z wyciągarki z jeepa i owiń ją wokół belki domu z lewej strony. Elena pociągnie autem belkę tak, że zawali się strop budynku. Wejdź na budynek po belkach wystających ze ściany, w ostatnim skoku użyj czekana (kwadrat). Na górze skręć w lewo na balkon. Na nim, na skrzyni leży skarb.

Starożytna kamienna misa - po tym jak Elena wjedzie windą na szczyt, podbiegnij do jeepa. Miń go z prawej strony idąc nad urwiskiem. Ostro z prawej strony za krzakami, leżą szpargały a wśród nich skarb.

Cynowa kadzielnica - wskocz na lewą cześć tamy i przejdź po niej na prawą stronę, by poruszyć drugim kołowrotkiem. Zeskocz do auta i przejdź nim pod tamą. Wjedź na most z prawej strony, nieco cofnij i skieruj się w prawo, a potem ostro w lewo pod górę. Wjedziesz na skarpę. Rozpędź się i przeskocz przez most. Z lewej strony jest droga, przejdź między drzewami a potem skręć do strumienia i jedź na wprost. Po chwili dojedziesz do skały. Wysiądź z auta i idź po skale w głąb jaskini. Po chwili dojdziesz do budynku, na lewo od okna leży skarb.

XVIII-wieczny zamek kombinacyjny - po tym jak przeskoczysz most, po chwili dojedziesz do skały. Wysiądź z auta i idź po skale w głąb jaskini. Skręć w lewo i wyjdź z budynku, kieruj się ścieżką w prawo a dojdziesz do budynku z kołem wodnym. Podejdź pod koło, wejdź na budynek po ścianie i przez okno dostań się do środka. Na mechanizmie napędzającym koło wodne znajduje się skarb.

Rozdział 18: New Devon

Solidna mogolska waza - idź w stronę New Devon, po drodze mijając wisielców. Trzymaj się lewej strony, a po chwili dojdziesz do tablicy z mottem piratów. Skręć za nią w lewo, a w krzakach pod murem leży skarb.

Mały mogolski sztylet - idź w stronę New Devon, po drodze mijając wisielców. Trzymaj się lewej strony, a po chwili dojdziesz do tablicy z mottem piratów. Skręć w prawo, wchodząc na obelisk. Z niego skocz na klatkę z więźniem, potem na szubienicę z prawej strony i tak wykonaj jeszcze trzy skoki, aż złapiesz się trupa trzymającego w klatce skarb.

Mogolski lichtarz - gdy stoisz na murze nad bramą wprowadzającą do miasta, zeskocz do wody. Skręć w lewo idąc wzdłuż muru, po chwili miniesz wielki głaz, wejdź za nim na trawę - idź na wprost, a po lewej stronie, w wyrwie w murze, leży skarb.

Mogolskie okrągłe pudełko - gdy wypłyniesz z wody i wydostaniesz się z jaskini, przed twoimi oczami wyłoni się wielka rezydencja. Zeskocz w lewo i przedostań się na drugi brzeg strumienia. Skieruj się w lewo do skały, a pod drzewem podniesiesz pudełko.

Mogolskie nakrycie głowy - gdy spadniesz z dachu wprost do wody, płyń w kierunku dwóch rzeźb aniołów. Za nimi zanurz się, a potem płyń w kierunku rogu domu. Pod wodą znajduje się skarb.

Hiszpański mosiężny kielich - wejdź na skrzynię, a z niej dostań się na dach. Skieruj się w prawo dobiegając do żony, aż dach się zarwie i spadniecie w dół. Wpłyń do domu znajdującego się za posągami aniołów. W jego środku płyń w lewo. Wyjdź z wody na wprost i skieruj się do pokoju na prawo. Wejdź na deski po prawej stronie - obok okna. Potem skręć w prawo i od razu w lewo. Tuż za drzwiami ponownie w prawo a w rogu pomieszczenia na prawo od okna i tuż za sofą, leży skarb.

Mogolski malowany słoń - stojąc wśród martwych biesiadników skieruj się do pokoju na lewo, przez otwarte drzwi. Potem znów na lewo po kamieniach. Skocz na wprost na skałę. Wspinaj się w górę. Podczas wchodzenia niektóre kamienie się obsuną, niemniej kontynuuj wspinaczkę aż staniesz obok budynku. Idź na lewo przechodząc obok armat, za nimi skręć w prawo a zobaczysz mieniący się skarb na ścianie.

Mogolska zastawa stołowa - po tym jak przeczytasz list, który dała ci Elena, wejdź do nowego pokoju. Na prawo znajdują się schody wijące się do góry. Wejdź do nich, skręć w lewo a na balkonie, na jednym ze stolików leży skarb.

Rozdział 19: Upadek Avery'ego

Starożytne naczynie kamienne - idź w prawo korytarzem, aż Nate powie, że widzi mumie. Wtedy czas zwolni, by dać ci chwilę na wciśnięcie lewego drążka i (○). Otóż wspomniane mumie są wypełnione materiałami wybuchowymi, po zetknięciu z twoją pochodnią, od razu się zapalają. Biegnij na wprost, unikając kolejnych mumii, a potem skręć w lewo ześlizgując się po błocie.

Wejdź po skalnych stopniach na wprost, zeskocz a potem ponownie kieruj się przed siebie. Uważaj przed tobą są kolejne wybuchające mumie, gdy tylko je zobaczysz odskakuj wstecz (lewy drążek i ○). Ześlizgnij się w dół po błocie by na końcu ponownie odskoczyć od mumii (lewy drążek i ○). Po lewej zobaczysz przejście, zejdź nim na sam dół, a pod schodkami znajdziesz skarb.

Ozdobna mogolska pałka - zeskocz a Nate podniesie flarę. Skręć w prawo, następnie w lewo i po schodkach w górę. Dojdziesz do miejsca, w którym kiedyś miała miejsce piracka bitwa. Na końcu pokoju znajdują się drzwi, otwórz je (∆). Nate za chwilę podniesie istotną notatką, dobrze się zapoznaj z symbolami znajdującymi się po drugiej stronie kartki.

Następnie kieruj się przed siebie jedynym możliwym korytarzem, w pewnym momencie będziesz musiał skręcić w lewo. Uważaj jedynie na wybuchające mumie, będzie ich tam całkiem sporo. Ponownie kieruj się do przejścia z lewej strony. Gdy zeskoczysz zobaczysz przed sobą posąg z mumiami, skieruj się za nim w lewo a po chwili zobaczysz przejście w prawo. Tam znajdują się beczki a na nich skarb.

Rozdział 20: W potrzasku

Jadeitowy wisior z kwiatem - wejdź na skałę na wprost. Podbiegnij do Eleny, a potem skocz na skałę z prawej strony, potem na kolejną przed tobą. Wejdź po niej na górę, wspinając się po kamieniach po lewej stronie. Na górze zobaczysz cmentarzysko statków. Idź w prawo zeskakując z góry. Wejdź na skałę na wprost, z niej skocz na skałę po prawo - dolatując do niej użyj czekana. Wespnij się i po lewej stronie znajduje się skarb.

Kamionkowy dzban z maszkaronem - gdy ciężarówka zawiśnie na skarpie, podnieś z ziemi (leży przed tobą) bazookę i zniszcz pojazd. Potem zerknij w lewo, pojawi się Sully. Podbiegnij do niego i doskocz do wyciągniętej przez niego ręki (∆). Obejrzyj długą scenkę przerywnikową, a potem pójdź za Sullym, przechodząc przez bramę miasta. Gdy ją przekroczysz i zejdziesz po schodkach, zawróć i wejdź do budynku pod schodami. Po lewej stronie od wejścia leży artefakt.

Solidna jadeitowa waza - gdy ciężarówka zawiśnie na skarpie, podnieś z ziemi (leży przed tobą) bazookę i zniszcz pojazd. Potem zerknij w lewo, pojawi się Sully. Podbiegnij do niego i doskocz do wyciągniętej przez niego ręki (∆). Obejrzyj długą scenkę przerywnikową, a potem pójdź za Sullym, przechodząc przez bramę miasta. Gdy ją przekroczysz i zejdziesz po schodkach, to idź na wprost aż do zarwanego mostku. Zeskocz na prawo od niego i wejdź do domku również po prawej stronie. W jego wnętrzu na stoliku leży skarb.

Malowana waza z dzióbkiem - idź w prawo, odwróć się w stronę przyjaciół i rzuć linkę w stronę windy (L1). Ściągnij ich do siebie (trzymaj L1). Na koniec wciągnij się na linie i kołysząc się skocz (X) w kierunku brata, który złapie cię i wciągnie na górę.

Gdy konstrukcja windy się zawali, wspinaj się po niej szybko i skocz w kierunku Sullivana. Idź za Elen, po chwili twoim oczom ukaże się zniszczony dom z balustradą. Wejdź do niego i biegnij na wprost, by wejść po schodach z prawej strony. Na górze po lewej na skrzyniach leży skarb.

Mogolski flakon na perfumy - idź w prawo, odwróć się w stronę przyjaciół i rzuć linkę w stronę windy (L1). Ściągnij ich do siebie (trzymaj L1). Na koniec wciągnij się na linie i kołysząc się skocz (X) w kierunku brata, który złapie cię i wciągnie na górę. Gdy konstrukcja windy się zawali, wspinaj się po niej szybko i skocz w kierunku Sullivana. Idź za Eleną, wbiegając po schodach. Po chwili zobaczysz przed sobą posąg. Odwróć się w lewo i zobacz dom z wyrwą w rogu ściany. Wejdź do niego a tuż po chwili zobaczysz skarb leżący na stercie kamieni.

Rozdział 21: Stróż brata mego

Mogolski emaliowany ptak - biegnij na wprost, wspinając się po kamieniach. Gdy dojdziesz do ściany, wskocz (X) na nią i wejdź na samą górę. Teraz skocz na półkę po lewo i skręć w prawo. Teraz droga poprowadzi cię na wprost. Spójrz na ślady stóp nieopodal zabudowań (wciśnij ∆). Gdy je zbadasz, to skieruj się w lewo i rzuć linę zaczepiając ją o kłodę. W locie odwróć się i rozbujaj mocno linę. Skocz na półkę skalną z lewej strony, tą nad miejscem, w którym badałeś ślady stóp. Na niej znajduje się skarb.

Kamienna waza - po chwili zjedziesz w dół po błocie, w ostatnim momencie wykonaj skok (X) i złap się ściany na wprost. Wejdź po niej. Skorzystaj z mostu, ten oczywiście się zawali, spadając rzuć linę (L1). Rozkołysz się i doskocz do skały z prawej strony. Wespnij się ciut wyżej, a potem po krawędzi dostań się na lewo. Zeskocz na półkę pod nogami. Przejdź przez jaskinię. Wejdź na skałę z lewej strony a potem zeskocz z niej. Idź na prawo pod skałą leży stara skrzynia a w niej waza.

Osobliwy owoc - trzymając się ściany kieruj się na prawo, aż będziesz mógł zarzucić linę (L1) i skocz z niej na wprost, w locie znów wyrzuć linę (L1). Bujając się skocz do przodu, gdy będziesz zjeżdżał w ostatniej chwili przed upadkiem ze skarby wciśnij X by wskocz na skałę. Wejdź na samą górę.

Po lewej zobaczysz drewnianą konstrukcję, doczep do niej linę. Zeskocz w przepaść. Opuść się maksymalnie na linie i rozkołysz ją. Musisz skoczyć do dziury, który znajduje się na prawo - patrząc w kierunku statku Avery'ego. Skocz, w nią łapiąc się krawędzi, wejdź do jaskini, a w niej znajduje się skarb.

Radżastańskie pudełko - gdy zjedziesz po żwirze i spadniesz do wody, poszukaj niewielkiego wodospadu. Na prawo za nim znajduje się jaskinia, wejdź do niej a tuż na lewo od wejścia leży skarb.

Rozdział 22: Kres złodzieja

Mogolski wisior w kształcie jaja - rozpoczynając rozdział biegnij na wprost do końca pomostu i skocz z niego do wody. Przepłyń około 20 metrów i zanurkuj. Szukaj po prawej strony wielkiej poziomej skały, pod którą można przepłynąć. To właśnie pod nią znajduje się skarb.

Następnie: Uncharted 4 - Notatki z dziennika (zagubione kartki)

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia