Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 4 - Skarby (znajdźki): rozdziały 10 - 13

Lokalizacja cennych przedmiotów: zwoje, pergaminy, pistolety.

Kontynuujemy naszą zabawę w odnajdywanie znajdziek w Uncharted 4: Kres Złodzieja. Naturalnie w świecie gry poukrywane są skarby: rozmaite zwoje, pergaminy, a nawet zabytkowe pistolety. Zerknij poniżej, gdzie odnaleźć skarby z rozdziałów od 10 do 13.

Pamiętaj, że nie w każdym rozdziale znajdują się skarby - jeśli dany rozdział nie znajduje się na liście, oznacza to, że nie odnajdziesz w nim cennych przedmiotów.


Uncharted 4, oprócz skarbów, posiada także inne sekrety. Spis wszystkich znajdziesz w naszym poradniku: notatki z dziennika pirackiego, wpisy do dziennika (interakcje z miejscami), a także opcjonalne rozmowy.


Rozdział 10: Dwanaście wież

Tabakierka Sawasa - rozpoczynasz misję wsiadając do auta. Jedź przed siebie zjeżdżając w dół, gdy droga zacznie się rozwidlać, nie jedź zakrętem w lewo, tylko skręć w prawo. W oddali zobaczysz ruiny domku. Podejdź do niego i wespnij się na jego prawą ścianę. Na kołowrotku z liną leży skarb.


Skorodowany pistolet skałkowy - gdy przejedziesz przez głęboką kałużę autem, na początku rozdziału, zjedziesz z uskoku, to wyjedziesz na wielką otwartą przestrzeń, którą przecina strumień. Dopłyń do wodospadu, jadąc strumieniem w górę na lewo. Wysiądź z auta, wejdź do jaskini pod wodospadem i skieruj się w prawo. Spójrz w lewo i zrzuć (L1) linką skrzynię. Ustaw ją pod ścianą, wejdź na nią i wespnij się na górę. Ze stołu po prawo podniesiesz skarb.


Mogolski flakon na proch z kości słoniowej - dojechałeś autem do wieży, wysiądź z jeepa i wejdź na wieżę schodami. Wejdź do jej środka i spójrz na znak na podłodze, a następnie na deski na ścianie z lewej strony. Wskocz na nie a dostaniesz się na pierwsze piętro. Na środku stoi skrzynia a na niej skarb.


Zwój pergaminu - gdy wciągnąłeś się po lince przymocowanej do drzewa obok wieży pirackiej, zjechałeś autem z urwiska, skieruj się drogą w dół. Po dłuższej chwili na zakręcie zobaczysz ruiny domu. Zatrzymaj się, a tuż obok drogi leży skrzynia ze skarbem na niej.


Kieszonkowa mapa nieba - po tym jak zarwałeś most i przejechałeś po nim, skręć w lewo w kierunku zabudowań. Wejdź od tyłu na jedyną ostałą ścianę domu. W oknie zobaczysz skarb.


Butelka na angielskie ale - po tym jak przejechałeś most, który musiałeś zawalić, skręć w prawo wciąż jadąc główną trasą. W oddali zobaczysz ciężarówki Shoreline i krótką animację. Zjedź ze skarpy i spójrz w lewo. W oddali wydać dom. Podjedź do niego. Szybko okaże się, że nie masz jak się do niego dostać, bo ściany są za wysokie by na nie wskoczyć. Podjedź autem i ustaw je bokiem do ściany. Wejdź na maskę a z niej na ścianę. Na dachu znajdują się dwie czerwone beczki, wysadź je z bezpiecznej odległości strzelając w nie. Zeskocz przez dziurę w dachu. Idź w prawo a potem w lewo. Na lewo od drzwi jest stół a na nim skarb.


Cynowo-ołowiowy cylinder - po tym jak przejechałeś most, który musiałeś zawalić, skręć w prawo wciąż jadąc główną trasą. W oddali zobaczysz ciężarówki Shoreline i krótką animację. Zjedź ze skarpy i jedź w prawo. Po chwili dojedziesz do niewielkich zabudowań, zobaczysz w nich studnię. Weź linkę z wyciągarki z samochodu i zeskocz do niej, wejdź do środka. Na wprost ciebie, nieco po lewo, znajduje się belka podtrzymująca strop. Opleć wokół niej linkę i poczekaj aż Sully odpali samochód. Gdy belka spadnie, wejdź na nią i skocz na prawo na ścianę. Wespnij się i zgarnij ze stołu skarb.


Angielska ładownica do muszkietu - gdy przejechałeś most, skręć w prawo aż zobaczysz (L3) ciężarówki Shoreline. Zjedź po urwisku w dół. Jedź przed siebie mijając po prawo zabudowania. Za chwilę wjedziesz pod górę i kieruj się wąską ścieżką a przed sobą zobaczysz ruiny a w nich żołnierzy Nadine. Załatw ich a następnie między zabudowaniami zobaczysz dwie czerwone beczki i zakryte deskami przejście w ziemi. Wysadź beczki strzelając do nich, a potem zeskocz do dziury. Na wprost ciebie, nieco po prawej, na stole leży artefakt.


Zabytkowa puszka na herbatę - po walce z żołnierzami Shoreline jedź w lewo, przez tunel. Gdy z niego wyjedziesz kieruj się w prawo, po chwili droga skręci w lewo tuż nad urwiskiem aż dojedziesz do kolejnych zabudowań. W niej ponownie musisz uporać się z żołnierzami. Po bitwie spójrz na drzwi w skale, znajdują się na prawo od wjazdu. Na nich przymocowane są dynamity. Z większej odległości strzel w nie, a dostaniesz się do środka, gdzie za zaułkiem leży skarb.


Szkocka dwupensówka - gdy wyjedziesz z tunelu, kierując się w prawo po chwili dotrzesz do zabudowań z żołnierzami. Mijając ich z prawej strony, jadąc wzdłuż ściany zobaczysz w oddali dym. Jedź w jego kierunku, trzymając się z lewej strony. Po chwili przejedziesz nad skarpą dojeżdżając do wielkiej rzeźby. Wskocz na nią, by dotrzeć do paleniska na szczycie. By to zrobić musisz okrążać rzeźbę szukając miejsc, w których możesz się chwycić. W palenisku znajduje się skarb.


Szkocka tabakiera - kiedy przejedziesz przez ostatni most, wyjdź z auta. Wejdź po schodach w kierunku wieży. Przed głównym zawalonym wejściem skręć w lewo. Omiń z prawej strony budynek z bocznym wejściem i dojdź do skrzyń. Na nich leży skarb.


Starożytny bożek płodności - gdy po raz pierwszy użyjesz wyciągarki, zahaczając ją o drzewo, wyjedziesz na wielką sawannę. Jedź w prawo dojeżdżając do ogromnych skał. Jedna z nich po prawej będzie mieć w sobie dziurę, wskocz do niej. Tuż po wejściu z lewej strony znajduje się skrzynka, a na niej skarb.


Mogolskie pudełko - w pewnym momencie, gdy miniesz studnię, będziesz wjeżdżał po skałach, wąskim przesmykiem pod górę. Przed sobą zobaczysz dwie wieże czegoś na kształt bramy. Nie wjeżdżaj tędy, zjedź na dół i na lewo od wspomnianych wież jest inny wąski wjazd na skałę. Po wjechaniu na górę miniesz zrujnowany budynek. Wysiądź i wejdź do niego, a w jednym z pomieszczeń na skrzyni leży skarb.


Mosiężny kufel zdobiony kością słoniową - gdy dostaniesz się do głównej wieży na końcu rozdziału, otwórz bramę kołowrotkiem z lewej strony. Gdy ta się podniesie i wejdziesz do środka, na wprost ujrzysz schody prowadzące w dół. Skręć w lewo, a pod ścianą stoi kilka skrzyń. Na jednej z nich leży skarb.


Kieszonkowy pistolet - gdy dostaniesz się do głównej wieży na końcu rozdziału, otwórz bramę kołowrotkiem z lewej strony. Gdy ta się otworzy i wejdziesz do środka, na wprost ujrzysz schody prowadzące w dół. Skręć w prawo, a zobaczysz trzy skrzynie. Rozwal je pistoletem lub granatem, a wypadnie z nich artefakt.

***

Rozdział 11: Najciemniej pod latarnią

Mosiężny ogrzewacz do dłoni w kształcie kuli - po zarwaniu się mechanizmu zegarowego, zejdź na parter. Na lewo za dzwonem, a przed wahadłem tuż obok belki leży skarb.


Ceramiczny kubek - rozpoczynając rozdział zejdź po schodach z prawej strony. Na dole przeciśnij się przez tłum i skieruj się w lewo, potem ponownie w lewo aż dojdziesz do schodów prowadzących w dół. Zejdź nimi i idź prosto, na końcu drogi skręć za zaułkiem w lewo. Na kupce śmieci leży skarb.


„Zabytkowy” kompas - rozpoczynając rozdział zejdź po schodach z prawej strony. Na dole przeciśnij się przez tłum i skieruj się w prawo. Idź na wprost - mając za plecami schody - aż dotrzesz do sprzedawcy antyków. Ten ubrany jest na biało. Podejdź do niego i wciśnij trójkąt. Musisz targować się ze sprzedawcą, aż zejdzie z ceną do 300 dolarów i odkupisz od niego kompas.


Nefrytowo-jadeitowa miska - po tym jak dostaniesz się do wieży pirackiej, stań na środku oglądając emblemat na posadce. Przejdź na prawo (patrząc w kierunku drzwi frontowych), w zaułku zobaczysz posążek a na nim skarb.


Sztylet z rękojeścią z kości słoniowej - gdy uruchomisz wszystkie cztery mechanizmy w wieży zegarowej, wejdź na jej szczyt. Na górze zobaczysz dzwon, idź w prawo tak by znaleźć wejście do niego. Stań przed wejściem a potem wdrap się po ścianie z lewej strony. Przejdź po krawędzi skrajnie na lewo i skocz na lewą ścianę. Stań na gzymsie, wskocz na kolejny powyżej. Idź skrajnie po prawo i wdrap się na balustradę nad tobą.

Skarb może się znajdować w dwóch miejscach. Pierwsze to tuż za balustradą gdzie teraz stoisz, na prawo. Druga lokalizacja to od miejsca, w którym teraz się znajdujesz musisz przejść na drugą stronę wieży - po belce na wprost i skręć w lewo. Przy ścianie będzie skarb.

***

Rozdział 12: Na morzu

Perskie skórzane etui na notatnik - gdy usiądziesz za sterem łódki, płyń ciągle przed siebie aż dopłyniesz do największej z wysp (na lewo od tej z piracką wieżą). Okrąż wyspę z prawej strony, z tyłu przepływając pod skałami, zobaczysz wydrążone schodki w skale. Zatrzymaj obok nich łódź, po jej dachu dostań się na stopnie. Wejdź na samą górę gdzie leży skarb.


Tabakierka z zamkiem szyfrowym - gdy usiądziesz za sterem łódki, płyń ciągle przed siebie aż dopłyniesz do największej z wysp (na lewo od tej z piracką wieżą). Okrąż ją z lewej strony a po chwili zobaczysz plażę. Wysiądź na plaży i idź w głąb lądu, a przy skale znajdziesz zrujnowane zapasy, wśród których leży skarb.


Kieszonkowy zegar słoneczny z mosiądzu - gdy usiądziesz za sterem łódki, płyń ciągle przed siebie aż dopłyniesz do największej z wysp (na lewo od tej z piracką wieżą). Okrąż ją z lewej strony, aż na lewo w oddali zobaczysz malutką wysepkę z rozbitą łajbą. Wysiądź na wyspie i podejdź do rozbitej łajby. Z wody wystaje tylko maszt. Zanurkuj obok niego i wpłyń pod pokład. Na pierwszym poziomie w środku znajdziesz skarb.


Panamski wisior - gdy usiądziesz za sterem łódki, płyń ciągle przed siebie aż dopłyniesz do największej z wyspy. Z prawej strony panowie zobaczą mniejszą wyspę z wieżą piracką. Okrąż ją z lewej strony. W pewnym momencie zobaczysz na niej wąski przesmyk, jakby ścieżkę w trawie. Wysiądź i pójdź dróżką, a obok skały znajdziesz przedmiot.


Dekańska misa z brązu z dzióbkiem - gdy będziesz podążał za strzałkami, to dopłyniesz do jaskini. W niej przedostaniesz się na urwisko skacząc z kolumny. Po wyjściu z jaskini skieruj się w prawo, wejdź po stopniu a przed tobą w trawie będzie leżał przedmiot.


Otomański hełm - skarb jest bardzo łatwo zlokalizować, bo znajduje się w drugiej wieży na wyspie. Gdy już przedostaniesz się przez miejsce z zarwanym mostem i po linach dojdziesz do drugiej wieży, skarb znajdziesz w środku na lewo na beczce.


Srebrno-drewniany kufel - gdy usiądziesz za sterem łódki, płyń ciągle przed siebie aż dopłyniesz do największej z wysp. Z prawej strony panowie zobaczą mniejszą wyspę z wieżą piracką. Okrąż ją z lewej strony i płyń dotąd, aż zobaczysz sporą plażę. Wysiądź z niej i idź w głąb lądu. Po chwili zobaczysz przypiętego do pala truposza. Skręć przed nim w prawo by po chwili patrzeć na skał. Pod nią jest nieco przestrzeni, gdzie ukryto skarb.


Srebrne perskie pudełko na pióra - gdy usiądziesz za sterem łódki, płyń ciągle przed siebie aż dopłyniesz do największej z wysp. Z prawej strony panowie zobaczą mniejszą wyspę z wieżą piracką. Okrąż ją z lewej strony i płyń dotąd, aż zobaczysz sporą plażę. Wysiądź z niej i idź w głąb lądu. Po chwili zobaczysz przypiętego do pala truposza. Skręć przed nim w prawo i pobiegnij na plażę. Idź w prawo by po chwili ujrzeć małą jaskinię. W niej znajdziesz skarb.


Mogolska rzeźba słonia - kiedy Sam przejdzie po moście, który nagle się zawali, dostań się po pozostałym przęśle zwisającym na skale z prawej strony. Na górze idź w lewo i przeskocz na półkę na wprost. Okrąż wielki głaz z prawej strony, by po lewej zobaczyć pieczarę a w niej artefakt.


Dekańska waza z brązu - gdy wejdziesz na fragmenty wieży a z niej na belkę i skoczysz na wprost trzymając się liny, to wylądujesz na nowej platformie. Pod tobą znajduje się błoto, po którym będziesz zjeżdżał. Jednak nie rób tego jeszcze teraz, wpierw wejdź po skale na prawo łapiąc się gzymsu. Potem wejdź na skałę a w trawie przed tobą leży skarb.


Osobliwy artefakt - gdy wejdziesz na fragmenty wieży a z niej na belkę i skoczysz na wprost trzymając się liny, to wylądujesz na nowej platformie. Pod tobą znajduje się błoto, po którym będziesz zjeżdżał. Na końcu, gdy już wstaniesz na nogi, skieruj się na polanę z lewej strony dobiegając do klifu. Wskocz na ścianę po lewej i kieruj się po krawędzi w prawo. Wejdź na szczyt góry i skocz na lewo tak, że lecąc będziesz mógł zaczepić linę o wiszące nad przepaścią drzewo. Wyląduj po przeciwnej stronie przepaści. W wyschniętej fontannie znajdującej się obok ciebie, znajdziesz skarb.


Mityczna gęś Hamsa - gdy wejdziesz na fragmenty wieży a z niej na belkę i skoczysz na wprost trzymając się liny, to wylądujesz na nowej platformie. Pod tobą znajduje się błoto, po którym będziesz zjeżdżał. Na końcu, gdy już wstaniesz na nogi, skieruj się na prawo, zejdź na dół. Stojąc na krawędzi klifu skocz rzucając linę o posąg. Następnie zaczep się liną o włócznię drugiego posągu znajdującego się po lewo. Gdy na niej zawiśniesz, dostań się do posągu. Przy jego nogach znajduje się skarb.


Pikowane pudełko ze skorupy żółwia - gdy zeskoczysz z posągów, idź do komnaty na lewo. Stojąc przed stołem z zapasami, idź w lewo i zeskocz do wody. Płyń przed siebie trzymając się skał z prawej strony. Gdy tylko odpłyniesz do brzegu, wejdź na niego. Idź w prawo, a po chwili skręć w lewo. Pod nogami zobaczysz skarb.

***

Rozdział 13: Rozbitkowie

Drewniany kufel - gdy owiniesz linę wokół drzewa, wykonasz skok tuż obok wodospadu. Przedostań się na półkę z prawej strony, a potem wejdź w lewo do jaskini. Dojdź do krawędzi i wykonaj daleki skok nad przepaścią. Przed tobą znajdują się dwa wielkie głazy oraz sterta śmieci, obok nich leży skarb.


Luneta - Obok ciebie, z lewej strony, znajduje się drzewo. Owiń (L1) wokół niego linę i skocz w prawo obok wodospadu. Rozhuśtaj mocno linę tak by doskoczyć do półki na prawo. Wejdź do jaskini na lewo, skieruj się w prawo i zjedź po żwirze. W ostatniej chwili wykonaj skok łapiąc się skały z prawej strony. Wdrap się po skale i idź w głąb jaskini, po wodzie. Kieruj się cały czas prosto a w oddali zobaczysz stertę rupieci, wśród nich leży artefakt.


Sztylet paradny - zeskocz w dół po linie zaczepionej na drzewie z prawej strony. Idź w prawo i wejdź po kolumnie skalnej. Na górze zastrzel z daleka kręcących się przeciwników, ale uważaj z prawej strony pojawi się snajper. Spróbuj go zdjąć. Idź na wprost do miejsca, skąd strzelał snajper. Następnie skocz na skałę z prawej strony.

Skieruj się w lewo i przejdź po kłodzie. Z niej dostań się na prawo na kolumnę skalną. Będąc na jej szczycie, zaczep linę o kłodę z prawej strony i bujnij się na niej skacząc przed siebie. Skieruj się w lewo drogą skręcającą lekko w prawo. Wejdź w głąb a potem wdrap się po skale z lewej strony. Przed sobą zobaczysz trupa. Skręć w lewo obok niego i idź w głąb dżungli a po chwili przed sobą zobaczysz skarb.


Perski pierścień - gdy obudzisz się po upadku, idź przed siebie i wejdź na najwyższą skałę z prawej strony. Z jej szczytu zeskocz na skałę poniżej, z prawej strony. Z niej skocz na górę na wprost. Wspinaj się po kamieniach w górę i w prawo. Ale nie wchodź na szczyt, tylko trzymaj się tuż pod krawędzią. Kieruj się w prawo, a w szczelinie ujrzysz skarb.


„Brodata” butelka z Frechen - dostań się do starego budynku, przez który musisz przejść do dalszego etapu gry. Idąc schylonym porusz skrzynię przed sobą. Skręć w prawo i wyjdź na schody. Zeskocz w prawo, pójdź kawałek drogi przed siebie a potem zeskocz w dół, również z prawej strony. Następnie skieruj się ponownie na prawo, aby wejść pod podłogę. Trzymaj się lewej ściany by dojść do jej końca. Z prawej strony leżą skrzynie a na nich skarb.


Następnie: Uncharted 4 - Skarby (znajdźki): rozdziały 14 - 22

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze