Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Przymierza: jak dołączyć, ważne informacje

Odkrywamy tajemnice działania frakcji.

Rozgrywka wieloosobowa w produkcjach z serii Souls zawsze była oryginalna i nieprzewidywalna. Mocno pogmatwany, ale i wyjątkowy multiplayer pozwala na odwiedzanie światów innych graczy - zarówno w roli pomocnika, jak i ewentualnego oprawcy. Łączenie się z innymi było stosunkowo skomplikowanym (jak na współczesne standardy gier) procesem, ale twórcy poszli o krok dalej, dodając systemy tak zwanych przymierzy, czyli frakcji związanych z rozgrywką wieloosobową.

Kluczowe informacje:

- System przymierzy powraca w Dark Souls 3. W porównaniu do poprzedników jest on teraz nieco uproszczony i łatwiejszy w obsłudze, ale gra ciągle nie mówi wprost „co, gdzie, jak i kiedy” - trzeba troszkę pokombinować. Dlatego przygotowaliśmy dla was poniższy poradnik. Wymienimy przymierza dostępne w grze, poradzimy jak do nich dołączyć i co robić, aby podnosić rangę.

- Przymierza, podobnie jak frakcje w wielu grach online, oferują graczom unikalne nagrody za wypełnianie specyficznych zadań. Nagrody odbieramy ofiarowując w konkretnym dla danego przymierza miejscu przedmioty związane z frakcją. Pierwszą rangę i nagrodę zdobywamy po ofiarowaniu 10 sztuk przedmiotów, a drugą po oddaniu 30 sztuk.

- Aby dołączyć do danego przymierza wystarczy znaleźć i wyposażyć przedmiot deklarujący przynależność do organizacji. Miejsce na przedmiot przymierza znajduje się na ekranie wyposażenia, na prawo od slotów pancerza i pierścieni (okienko w kształcie rombu).

- Niektóre frakcje są do siebie wrogo nastawione - postacie przynależące do przeciwnych przymierzy nie będą mogły grać w trybie kooperacji. W przeciwieństwie do poprzedniczek, zmiana przymierzy w Dark Souls 3 nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami. Możemy zrobić to w dowolnym momencie kiedy nie gramy z innymi ludźmi, po prostu wymieniając symbol przymierza.

- Dołączanie do przymierzy i wypełnianie zadań może się jednak wiązać z pewnymi trudnymi do przewidzenia konsekwencjami, dlatego gorąco polecamy zaznajomienie się z poniższym poradnikiem, jeżeli nie chcecie przypadkiem pozbawić się możliwości ukończenia niektórych zadań.

Przymierze: Droga Błękitu

Droga Błękitu to pasywna frakcja chroniona przez wojowników przymierza Błękitnych Strażników. Kiedy członek Drogi Błękitu zostanie zaatakowany przez wrogiego upiora (czyli obcego gracza), system spróbuje przywołać członka Błękitnych Strażników, aby pomógł gospodarzowi w przepędzeniu agresora.

Przystąpienie do Drogi Błękitu zwiększa nieco częstotliwość wrogich inwazji, ale za to zapewnia obrońców. Do Drogi Błękitu warto przystąpić, jeśli w danej chwili nie rozwijacie reputacji innej frakcji i zwyczajnie nie czujecie się na siłach w starciu z innymi - Błękitni Strażnicy z przyjemnością wam pomogą.

Wystarczy wyposażyć przedmiot, by dołączyć do przymierza

Aby dołączyć do Drogi Błękitu należy porozmawiać z kapłanką Emmą. Znajdziemy ją w katedrze w lokacji Wysoka Ściana Lothric, naprzeciwko budynku z bossem, Vordtem z Mroźnej Doliny. Radzimy nie odkładać odwiedzin Emmy na później i porozmawiać z nią przy pierwszej możliwej okazji.

Droga Błękitu to pasywne przymierze stworzone z myślą o początkujących, nie oferuje zatem żadnego systemu reputacji ani nagród - korzyścią gracza jest ochrona ze strony Błękitnych Strażników.

Przymierze: Wojownicy Słońca

Klasyczne przymierze skupiające się na radosnej kooperacji. Wojownicy Słońca są nagradzani głównie za pomaganie innym. Przystąpienie do frakcji zmieni kolor naszego upiora - w kooperacji będzie złoty, a podczas atakowania innych graczy - pomarańczowy. Jeśli zostaliśmy już zaatakowani, w grze powinno pojawić się nieco więcej znaków przywoływania słonecznych wojowników.

Symbol Przymierza znajdujemy dość szybko, bo już w drugiej lokacji, Osadzie nieumarłych. Naprzeciwko wysokiego drzewa pod którym pali się stos otoczony masą wrogów i kapłanem „przy kości” znajdziecie bramę, za którą stoi chata z zamkniętymi drzwiami. Możecie wejść do środka. Znajdźcie dziurę w podłodze chatki i zeskoczcie na dół, symbol Wojowników Słońca będzie czekać na was na stole.

Symbol przymierza zdobywamy bardzo wcześnie, ale ołtarz ofiarny pojawia się znacznie później

Wojownicy Słońca podnoszą rangę Przymierza dzięki Słonecznym medalom. Medale mogą otrzymać wszyscy biorący udział w kooperacyjnej sesji jeśli wśród graczy jest przynajmniej jeden Wojownik Słońca. Aby otrzymać odznakę należy aktywować nierozpalone ognisko lub pokonać bossa danego obszaru. Medaliony mogą również wypaść z Rycerzy Lothric w Zamku Lothric, ale zdarza się to rzadko.

Aby podnieść rangę przymierza należy ofiarować medaliony przed ołtarzem słońca w Zamku Lothric. Znajduje się w zamkniętym budynku w pobliżu wejścia do bossa. Do środka dostaniecie się przez dach, wchodząc po drabinie na bocznej ścianie.

Po osiągnięciu pierwszej rangi otrzymacie cud Święta Przysięga, zwiększający siłę ataku i obronę. Zdobycie drugiej rangi jest nagradzane cudem ofensywnym w postaci silnej, piorunującej włóczni.

Przymierze: Kopiący Kurhany

„Kopacze” to nieprzewidywalna frakcja skupiająca się głównie na PvP. Zazwyczaj znaki do przywoływania graczy łatwo rozróżnić - jasne sprowadzają towarzyszy do kooperacji, a czerwonawe przeciwników chętnych na pojedynek. Znaki przywoływania Kopiących Kurhany w obu wariantach mają ten sam, fioletowy kolor, a przywołani gracze mają prawo pomóc, jak i zaatakować gospodarza (potwory w grze również na nich reagują). Przywołujcie ich na własne ryzyko. Zazwyczaj pojawiają się w grach, w których bierze już udział kilka osób.

Do przymierza można dołączyć na dwa sposoby. Z pierwszego można skorzystać, jeśli nie pokonaliście jeszcze opcjonalnego bossa w lokacji Osada nieumarłych - Toczonego przez klątwę drzewca. Zaczynając od drugiego ogniska lokacji idźcie przed siebie aż do wspomnianego przy poprzednim przymierzu płonącego stosu z kapłanem. Udajcie się na most po prawej i idźcie przed siebie. Nie wchodźcie do stodoły tylko udajcie się wzdłuż ściany na prawo, traficie na wąską ścieżkę.

Idźcie przed siebie aż dojdziecie do drabiny prowadzącej na dach (uwaga na małych, szybkich przeciwników - jest ich tu sporo). Po drugiej stronie dachu możecie spaść na ziemię obok klatki z wychudzonymi zombiakami - normalnie jest to rodzaj przeciwnika, ale z tymi konkretnymi można porozmawiać. Opowie wam wierszyk będący wskazówką, co macie dalej zrobić.

Wysłuchajmy opowieści...

Wróćcie na dach i zeskoczcie na dół z drugiej strony, na ścieżkę, po której spaceruje duży przeciwnik z piłą i pustą klatką na plecach. Nie atakujcie go, potwór nie jest agresywny. Do klatki na jego plecach można wejść - Uprzejme monstrum zaniesie was do miejsca, gdzie spotkacie postać oferującą symbol przymierza Kopiących Kurhany. Koniecznie pamiętajcie, aby mieć przy sobie kość wiodącą do domu (można znaleźć ją w pobliżu potwora z klatką na plecach), bo dopóki nie pokonamy drzewca nie będzie się dało stamtąd normalnie wyjść.

Alternatywna metoda wiąże się z wypełnieniem linii zadań pobocznych od Sirris - pamiętajcie jednak, że aby tego dokonać nie możecie dołączyć do przymierza Palców Rosarii - Sirris uważa ich za swych wrogów i nie będzie chciała z wami współpracować. Zmiana przymierza nic na to nie pomoże, liczy się sam fakt przystąpienia do palców.

Członkowie przymierza Kopiących Kurhany zbierają kajdany z kręgosłupa. Otrzymują je za pokonywanie jakichkolwiek innych graczy, również agresorów atakujących ich własną grę. Kajdany wypadają czasami z rycerzy-szkieletów w Carthuskich Katakumbach.

Kajdany ofiarowuje się w lokacji Osada nieumarłych, w ołtarzu przy ognisku Jama Pustych po pokonaniu Toczącego klątwę drzewca. Za pierwszą rangę otrzymacie świetnie skalującą się ze zręcznością katanę. Zdobycie drugiej rangi jest nagradzane Ciepłem - piromancją tworzącą leczniczy płomień, przywracający punkty życia.

Przymierze: Błękitni Strażnicy

Chcielibyście spróbować rozgrywki PvP, ale mielibyście wyrzuty sumienia z psucia zabawy innym graczom? Błękitni Strażnicy to przymierze w sam raz dla was. Kiedy ktoś zaatakuje członka frakcji Droga Błękitu, gra automatycznie wzywa na pomoc gracza z przymierza Błękitnych Strażników. Aby dołączyć do strażników wystarczy porozmawiać z towarzyszem Anri - Horace'em - kiedy spotykamy ich po raz pierwszy przy ognisku Forteca w połowie drogi w lokacji Ofiarna droga.

Błękitni strażnicy zbierają Dowody dotrzymanej umowy. Dostaniecie je za pokonanie wrogiego upiora po automatycznym przyzwaniu, lub po doprowadzeniu gospodarza podczas rozgrywki kooperacyjnej do walki z bossem. Jeśli nam się poszczęści, przedmiot ten może wypaść ze srebrnych rycerzy (znajdziemy ich głównie w Irithyll i Anor Londo).

Spokojnie, to nie błąd

Przedmioty frakcji przyjmie od nas kapitan Yorshka w Anor Londo. Znajdziemy ją przy ognisku Wieża więzienna. Dostaniecie się tam dzięki niewidzialnej ścieżce. Weź windę prowadzącą do Anor Londo na górny poziom i zbiegnij na dół po krętych schodach. Zejście z windy zdaje się urywać w przepaść, ale tak naprawdę znajduje się tam niewidzialna ścieżka, po której wystarczy przejść kawałek drogi na wprost, a następnie spokojnie zeskoczyć na balkon wieży.

Nagrodami za osiągnięcie wyższych rang są kolejno pierścień zwiększający wydajność popielatych Butelek Estusa i cud materializujący w naszych dłoniach zaczarowany oręż.

Przymierze: Ogary Farrona

Przymierze PvP. Ogary Farrona atakują automatycznie graczy na zbliżonym poziomie zapuszczających się w okolice Twierdzy Farrona. Ich upiory mają niebieski kolor ale mienią się czerwienią - nie pomylcie ich z przyjaźnie nastawionymi Błękitnymi Strażnikami lub Ostrzami Mrocznego Księżyca.

Aby dołączyć do Ogarów wystarczy wejść w interakcję ze starym wilkiem Farronem. Znajdziemy go w wieży na środku trujących bagien lokacji Ofiarna droga. Na wieżę wejdziemy po wysokiej drabinie pilnowanej od strony bagien przez grupkę ślimaków.

Ogary Farrona pilnują, aby nikt nie zakłócał snu starego wilka

Przedmiot frakcji to Mieczotrawa wilczej krwi, otrzymywana za zabójstwa po automatycznym przyzwaniu. Istnieje szansa, że wypadnie po zabiciu koźlich demonów na trujących bagnach - ale podobnie jak w przypadku innych przedmiotów związanych z przymierzami, szanse są dosyć małe.

Mieczotrawę ofiarowujemy bezpośrednio staremu wilkowi Farronowi. Po zdobyciu pierwszej rangi otrzymamy zakrzywiony wielki miecz z efektownym atakiem specjalnym. Za zdobycie drugiej rangi otrzymamy dwie nagrody - tarczę zapewniającą świetną ochronę przed krwotokami oraz pierścień zwiększający równowagę.

Przymierze: Palce Rosarii

Przymierze PvP, które warto zapamiętać nawet jeżeli nie lubicie walczyć z innymi ludźmi. To właśnie tutaj można skorzystać z możliwości zresetowania punktów atrybutów postaci i zmiany wyglądu. Z obu funkcji można skorzystać do pięciu razy na przejście gry. Miejcie na uwadze, że przystąpienie do Palców uniemożliwi wykonanie serii zadań pobocznych związanych z Sirris.

Do przymierza można dołączyć w lokacji Katedra Głębin. Po odblokowaniu skrótu otwierającego drzwi po lewej przy ognisku Kaplica Oczyszczenia, dostaniecie szybki dostęp do windy prowadzącej na wieżę. Wyjście na zewnątrz po gzymsie zaprowadzi was do drabiny prowadzącej jeszcze wyżej. Stamtąd możecie spaść na wąską ścieżkę z dachówek prowadzącą na sam szczyt katedry.

Na dachu znajdziecie wejście do środka, prowadzące na belki poddasza katedry. Po przeciwnej stronie, w pobliżu wielkiego rycerza katedry, znajdziecie miejsce do zeskoku na balkon, z którego z kolei będziecie mogli spaść na drewniane schody. Są to dosyć wysokie spadki, uważajcie zatem na poziom punktów życia. Stąd nie powinniście mieć już problemów ze znalezieniem drogi do Rosarii - jest dosyć prosta, chociaż nie brakuje na niej przeciwników. Do ołtarza prowadzą duże, podwójne drzwi, strzeżone przez grupkę oślizgłych potworów.

Nawet jeśli nie interesuje was PvP, blade języki mogą się przydać

Przedmiotem związanym z przymierzem są blade języki, otrzymywane za zabójstwa innych graczy (członkowie przymierzy Błękitnych strażników i Ostrzy Mrocznego Księżyca są liczeni podwójnie). Blade języki mają niską szansę wypadnięcia z pokonanych mrocznych wojowników w cierniowych zbrojach - takich jak ci, których spotykamy tuż przed walką z bossem lokacji Ofiarna Droga. Języki służą do podnoszenia reputacji, ale również do skorzystania z unikalnych możliwości przymierza, czyli zmiany wyglądu postaci i resetu atrybutów.

Za pierwszy poziom reputacji otrzymamy pierścień ułatwiający skradanie się, a po osiągnięciu drugiego - laskę skalującą moc zaklęć z atrybutem szczęścia.

Przymierze: Wierni Aldrichowi

Przymierze PvP działające dokładnie na tych samych zasadach, co Ogary Farrona - nawet kolor upiorów jest ten sam. Wierni Aldrichowi automatycznie atakują graczy na odpowiednim poziomie w okolicach Anor Londo.

Aby dołączyć do przymierza musimy wejść w interakcję z martwym arcybiskupem McDonnellem. Po pokonaniu bossa Pontyfika Sulyvhana trafiamy na plac pełen martwych olbrzymów (uważajcie, bo kilka z nich tylko odpoczywa). Po drugiej stronie placu znajdują się schody prowadzące do budynku, z którego można dostać się na dach pobliskiej katedry.

W budynku znajdziecie długą drabinę prowadząca głęboko w dół - zwłoki arcybiskupa leżą w rogu podmokłej komnaty na dole. Pilnują ich dwa bardzo silne potwory - takie same jak ten, który atakował nas na moście do Irithyll. Jeśli nie czujecie się na siłach, możecie spróbować dobiec do martwego kapłana unikając walki (polecamy jednak spróbować, bo nagrodą za wygraną jest fantastyczny pierścień).

Dark Souls 3 - bawi i uczy

Udane zabójstwa graczy do których zostaniemy automatycznie wysłani są nagradzane Ludzkimi mętami. Przedmiot ten może również wypaść z biskupów w Katedrze Głębin. Męty ofiarowujemy modląc się do trupa arcybiskupa.

Za osiągnięcie pierwszej rangi otrzymamy zaklęcie ofensywne, a za zdobycie drugiej - magiczną laskę skalującą się na poziomie A z wiarą, a nie z inteligencją. Jest to zatem fantastyczny przedmiot dla postaci korzystających z cudów, ale chcących spróbować zabawy z zaklęciami.

Przymierze: Ostrza Mrocznego Księżyca

Przymierze działa na tych samych zasadach, co Błękitni Strażnicy - gracze tej frakcji są automatycznie przyzywani na pomoc atakowanym członkom Drogi Błękitu. „Ostrza” są jednak przyzywane w pierwszej kolejności do walki z agresorami mającymi na koncie bardzo dużo inwazji, jest to zatem swego rodzaju oddział do zadań specjalnych.

Upiory przymierza są nieco ciemniejszego koloru niż w przypadku kolegów z Błękitnej Straży. Do frakcji możemy dołączyć po pokazaniu pani kapitan gestu „Lojalność Mrocznego Księżyca”. Otrzymujemy ją od Sirris po przekazaniu Opiekunce kapliczki Popiołów marzyciela (znajdziemy je w pobliżu ogniska Stary wilk z Farron, za iluzoryczną ścianą na zewnątrz wieży).

Symbol przymierza za gest, uczciwa wymiana

Przymierza Ostrzy Mrocznego Księżyca i Błękitnej Straży są powiązane również w inny, unikatowy dla siebie sposób - mają wspólny przedmiot frakcji (Dowód dotrzymanej umowy) i gwarantują te same nagrody. Jedyna różnica polega zatem na tym, że członkowie Ostrzy są przyzywani do walki z bardziej agresywnymi graczami.

Następnie: Dark Souls 3 - Transpozycja przedmiotów z dusz bossów

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls III

Video Game

Powiązane tematy
O autorze

Paweł Boroś

Contributor

Komentarze