Rise of the Tomb Raider - Syberia: Jaskinia lodowcowa

Opis przejścia: przemierzamy kręte korytarze syberyjskiego lodowca.

Jeśli przechodzić ją ignorując wszystkie znajdźki oraz opcjonalny grobowiec, ta lokacja jest wyjątkowo krótka oraz prosta do zaliczenia. Z tego względu w poniższym opisie uwzględniono także dodatkowe elementy (zwykle przenosimy je do osobnego rozdziału poradnika).

Zaraz po wejściu do jaskini skocz w dół, ześlizgując się po stromym, oblodzonym zboczu. Gdy znajdziesz się na samym dole, obróć się do tyłu. Wespnij się na ścianę naprzeciwko i podnieś dokumenty, które tam leżą (Wybrzeże Szwetlożaru).

Zeskocz z podwyższenia, na którym leżały dokumenty i biegnij przed siebie. Przeciśnij się przez wąski tunel, trafiając do kolejnej pieczary. Przy jej lewej ścianie dojrzysz skrzynkę z reliktem (Kościany grot).

W tym momencie musisz zanurkować pod wodę, widoczną obok. Po kilku sekundach podwodny korytarz zacznie się rozwidlać - skręć w prawo aby podnieść kolejny relikt ukryty w skrzyni (Paiza).

Wróć do rozwidlenia i tym razem wybierz drugą odnogę - dzięki temu dotrzesz do płonącego ogniska, które możesz potraktować jako swój własny obóz. Kiedy wybierzesz nowe umiejętności i ulepszysz swój sprzęt wedle uznania, wskocz po kładce z lewej na wyższy poziom i biegnij do przodu, wykonując skok nad niewielką rozpadliną.

Gdy trafisz do wielkiej groty, przeskocz na drugą stronę przepaści i uchwyć się drewnianej balustrady. Wespnij się na nią, po czym przejdź po niej do dalszej części lokacji - po chwili twoim oczom ukaże się bizantyjska galera, będąca zarazem opcjonalnym grobowcem do splądrowania.

Skocz na ścianę naprzeciwko i wbij w nią oba czekany - dzięki temu będziesz mógł wspiąć się na sam szczyt. W kolejnej grocie wespnij się na drewniany stelaż i wejdź nim do góry. Jeśli chcesz zwiedzić grobowiec i zdobyć kilka znajdziek, skocz w lewo - w przeciwnym wypadku idź cały czas w prawo.

Jeśli wybrałeś lewą odnogę, będziesz musiał dostać się do wnętrza galery. W tym celu skocz na maszt okrętu i przejdź po nim na drugą stronę. Gdy już tam będziesz, wymiń kołowrót i z jego prawej strony odszukaj pozostawione tam dokumenty (Niemożliwa pogoń).

Wróć do kołowrotu i wykorzystaj czekan aby nim zakręcić. Następnie wskocz na drewnianą konstrukcję, na której został przymocowany kołowrót i przejdź przez cały maszt, skręcając na nim w lewo. Skocz na przesuniętą chwilę temu metalową amforę, a otworzysz przejście do dalszej części grobowca.

Zeskocz w dół i przejdź po odsłoniętych właśnie, drewnianych szczeblach. Gdy będziesz na górze, jeszcze raz wykorzystaj czekan aby do końca obrócić kolejny kołowrót. W tym momencie musisz szybko wbiec na następny maszt i skoczyć na jeszcze jedną amforę, rozwalając część lodowca.

Zeskocz w dół i po lewej stronie odszukaj występ skalny. Wskocz na niego i wespnij się do góry, na metalowej kładce przeskakując w prawo. Właśnie dotarłeś do serca grobowca - znajdziesz tu mapę, dokumenty (Zemsta kapitana) oraz starożytną księgę, dzięki której poznasz technikę szybkiego strzelania z łuku.

Galerę możesz opuścić spuszczając się po linie z lewej - kiedy wylądujesz na ziemi, obok ujrzysz skrzynię z reliktem (Emaliowany medalion).

Skręć w lewo i przeskocz nad przepaścią, uczepiając się ściany czekanami. Następnie biegnij przed siebie, przeskakując nad kolejnymi rozpadlinami - po drodze możesz zebrać kilka antycznych monet. Gdy trafisz do tunelu zalanego wodą, postaraj się przepłynąć przez niego jak najszybciej - nie ma w nim przerw, w których Lara mogłaby zaczerpnąć powietrza.

Kiedy wylądujesz na suchym lądzie, od razu odwróć się w prawo - znajdziesz tam ostatnie dokumenty w tej lokacji (Zamarznięte pustkowie).

Idź dalej i wskocz na występ skalny - przejdź po kładce a następnie przebądź cały korytarz, ostatecznie trafiając na klif z płonącym ogniskiem. Witamy w kompleksie radzieckim.

Następnie: Rise of the Tomb Raider - Syberia: Kompleks radziecki

Powrót do spisu treści: Rise of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja - opis przejścia i wszystkie sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!