Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Pierwszy krok

Misja, w której pomagamy osadnikom pozbyć się bandytów.

Misja stanie się dostępna po ukończeniu zadania głównego o nazwie „Gdy wzywa wolność". Po dotarciu do Sanktuarium Preston (Mapa #1) powie ci o problemach okolicznych osadników i poprosi, abyś pomógł im w walce z bandytami. Jeśli chcesz to uczynić, to zgódź się na udzielenie im wsparcia.

Jeśli przyjąłeś zadanie, to zacznij kierować się do Skarpy Tenpines (Mapa #2) leżącej na północny-wschód od Sanktuarium. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z jednym z osadników, których tu spotkasz. Dowiesz się, że ostatnio mieszkańcy są nękani przez sporą grupę bandytów, z którymi nie mogą dać sobie rady. Rozmówca zdradzi ci, że przebywają oni w fabryce samochodów Corvega (Mapa #3) na południe od waszej obecnej pozycji.

Droga do kryjówki bandytów

Skieruj się w tamtym kierunku. Jeśli chcesz uniknąć sporej grupy zdziczałych ghuli, to nie przechodź przez środek miasta, ale zbliż się do fabryki od strony zachodniej. Załatw kilku wrogów stojących na podwyższeniu, po czym wyjdź na ulicę i zwab do siebie strażników sprzed głównej bramy. Po ich zabiciu szybko wbiegnij do środka omijając wieżyczkę strażniczą lub niszcząc ją uprzednio.

Uwaga - istnieje jeszcze jedna droga prowadząca do fabryki. Jest to pomarańczowa rura ściekowa, którą znajdziesz w mieście na północny wschód od fabryki. Doprowadzi cię ona na parter budynku, gdzie czeka cię do zabicia kilku ghuli oraz wieżyczka obronna.

Zabicie dowódcy bandytów

Po znalezieniu się w środku zachowaj czujność, bo w budynku jest sporo przeciwników. Jeden z nich możesz pojawić się w drzwiach z prawej, więc miej przyszykowany pistolet.

W trakcie eksploracji parteru uważaj na filar z lewej, do którego przymocowana jest pułapka. Jeśli chcesz, to możesz ją rozbroić. Otwórz główne drzwi i przygotuj się do strzelaniny z kilkoma przeciwnikami (obrazek powyżej). Jeśli będzie ich za dużo, to wycofaj się i ostrzeliwuj z ukrycia, kiedy będą wchodzili do lokacji. Uważaj przy tym na granaty, które mogą rzucać.

Następnie przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i skręć do pokoju z prawej, gdzie możesz natknąć się na kolejną grupę rywali. Ruszaj dalej, aż do schodów prowadzących na dół. Możesz się tutaj udać w prawo i dotrzeć do kolejnych pomieszczeń, w tym do podziemi z alternatywnym wejściem do budynku.

Twój cel jest jednak na lewo od schodów. Załatw tu kilku strażników i wejdź na wyższe piętro korzystając z następnych schodów na prawo od windy (z niej samej również możesz skorzystać).

Uwaga - jeśli przejdziesz do lokacji na wprost ciebie to trafisz do rozległego pomieszczenia z kolejnymi schodami. Z lewej jest karabin automatyczny, a przy nim komputer z danymi od Chrząstki, a także magazyn z bardzo trudnym zamkiem do otwarcia. Ponadto na schodach z lewej znajdziesz przejście prowadzące na dach fabryki.

Wracając jednak do wątku głównego. Po skorzystaniu z windy lub schodów przy niej znajdziesz się na piętrze, gdzie warto ukryć się w bezpiecznym miejscu i rozpocząć ostrzeliwanie bandytów. Uważaj zwłaszcza na dwa działka na podwyższeniu z lewej. Atakuj je z ukrycia np. przy pomocy laserowego muszkietu. W pobliżu działek przebywa przywódca bandytów - Jared (obrazek powyżej), którego również ostrzeliwuj z ukrycia.

Uwaga - istnieje też druga możliwość rozprawienia się z nieprzyjaciółmi. Na lewo od windy jest na słupie wisi terminal. Jeśli się do niego wkradniesz, to aktywujesz robota bojowego walczącego po twojej stronie. Pamiętaj, aby wyłączyć go po walce, ponieważ będziesz mógł zaatakować również ciebie.

Powrót po nagrodę

Po zabiciu Jareda zadanie się zaktualizuje, a ty będziesz mógł poinformować zleceniodawców o sukcesie. Zanim to uczynisz warto jednak przeszukać ciało Jareda (na platformę z nim dostaniesz się wchodząc po schodach z lewej i wciskając przycisk, który wysunie przejście). Znajdziesz przy nim klucz do sejfu Corvegi, a na biurku w biurze magazyn o Grognaku Barbarzyńcy (jeden z sekretów).

Po przeszukaniu fabryki lub zignorowaniu tego punktu wróć do osadnika w Tenpines. Po rozmowie z nim skieruj się do Sanktuarium i zdaj raport Prestonowi, który cię wynagrodzi i od tej pory będzie mógł być towarzyszem. Jeśli się zgodzisz, to zleci ci również nowe zadanie.

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Read this next