Eurogamer.pl

Cities Skylines: After Dark - Recenzja

Moje miasto nocą.

Odrobina świeżości wprowadzona przez After Dark pozwala cieszyć się grą niemal na nowo, choć dodatek pozostawia nieco do życzenia.

Otwarta struktura Skylines sprawiła, że już od premiery otrzymaliśmy wiele ciekawych modyfikacji tworzonych przez fanów. Usilne próby wprowadzenia cyklu dobowego pozostawały jednak niezrealizowane, dlatego deweloperzy wyszli naprzeciw oczekiwaniom graczy, wprowadzając do produkcji nieco ciemności.

Wraz z pojawieniem się cyklu dnia i nocy, twórcy postanowili także nieco ożywić kolory oraz system światłocienia, dzięki czemu gra zyskała o wiele ładniejszy wygląd. Rozwinięte miasta prezentują się imponująco nocą, ale a wyjątkowo piękne są podczas „złotej godziny” - gdy światła powoli się zapalają, a niebo mieni się w słabnącym blasku zachodzącego słońca.

Zmrok przynosi nie tylko walory estetyczne, ale wprowadza także podział wydatków miejskich. W nocy warto podwyższać budżet na policję i energię elektryczną, zaś w ciągu dnia choćby na komunikację publiczną. Mądre operowanie funduszami pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy, a przy okazji skutecznie wzmocnić działania konkretnych wydziałów.

After Dark pozwala tworzyć specjalizacje dla dzielnic handlowych. Specjalność wypoczynkowa może zamienić osiedle usługowe w coś na kształt małego Las Vegas, tętniącego życiem nocą i oferującego zabawy dla miejscowych oraz turystów. Warto zadbać o przyzwoite połączenie komunikacyjne z takimi miejscami, jednocześnie unikając tworzenia ich w pobliżu terenów mieszkalnych.

Inną ciekawą specjalizacją jest „plaża”, która nada strefie handlowej wakacyjny klimat. Aby spotęgować ten efekt, projektanci zadbali o wiele nowych struktur, takich jak choćby przystań, wypożyczalnia skuterów wodnych lub restauracja na molo i skatepark.

Oprócz rozwiązań miłych dla oka, dodatek oferuje sporo elementów usprawniających ruch. Bardzo dobrym pomysłem okazuje się wprowadzenie dróg z buspasami. Mądrze wykorzystane przyspieszają działanie komunikacji publicznej, z której oczywiście wielu mieszkańców zrezygnuje, gdy zainwestujemy w ścieżki rowerowe. Te warto tworzyć jak najwcześniej - sprawią, że dla wielu osób dzień bez samochodu będzie codziennością.

Nie zapomniano o wygodnickiej części obywateli - dla nich stworzono postoje taksówek. To jednak w dużej mierze ciekawostka niż rzeczywiste usprawnienie. O wiele lepszym pomysłem okazało się wprowadzenie terminalu autobusowego, który skutecznie potrafi połączyć kilka linii przejazdowych.

Rozczarowaniem okazuje się międzynarodowy port lotniczy, który jest po prostu większym lotniskiem z własną stacją metra. Zwiększony ruch powietrzny to większe wpływy dla dobrze prosperującego miasta, ale niewiele ponadto.

Podobnie wygląda sprawa z więzieniami i ulepszonym portem towarowym, o których można powiedzieć niewiele więcej niż to, że po prostu są. Nie zmieniają one w szczególny sposób rozgrywki.

sadads

Nocą miasta wyglądają świetnie

Najdziwniejsze reklamy gier Śmiech to zdrowie! Najdziwniejsze reklamy gier

Instalując rozszerzenie do Cities: Skylines należy pamiętać, że większość modyfikacji stworzonych przez graczy nie będzie działać, gdyż nie zostały przystosowane do After Dark. Na początku zabawy warto jest więc wszystkie wyłączyć, a najlepiej anulować subskrypcje z Warsztatu Steam, w przeciwnym wypadku gra może nie działać prawidłowo.

Dodatek After Dark nie sprawia, że gracz musi uczyć się mechaniki na nowo. To głównie zbiór różnego rodzaju obiektów i małych, mniej lub bardziej udanych usprawnień. Największym powiewem świeżości okazują się nie nowe specjalizacje czy budynki, ale cykl dobowy i przyjemniejsza dla oka oprawa - czyli elementy dostępne w darmowej aktualizacji.

6 / 10

Cities Skylines: After Dark - Recenzja Jerzy Daniłko Moje miasto nocą. 2015-09-26T13:27:00+02:00 6 10
Reklama

Komentarze

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...