Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Kaer Morhen: zadania poboczne

Opis zadania: Miecz Berengara, Efekt cieplarniany, Bastion, Echa przeszłości, Sąsiedzka sprzeczka.

Poniżej znajdziesz opisy zadań dodatkowych, których wykonania możesz się podjąć w trakcie pobytu w twierdzy Kaer Morhen. Najlepiej dokonać tego podczas misji Najbrzydszy Człowieka na świecie. Wprawdzie istnieje możliwość wykonania misji później, ale po bitwie jedno z zadań będzie niedostępne.

Misja poboczna: Miecz Berengara

Zadanie możesz aktywować po powrocie do Kaer Morhen w trakcie kampanii fabularnej, przed bitwą, która ma się rozegrać w twierdzy. W trakcie eksploracji wiedźmińskiej reduty zwróć uwagę na przejście przez zniszczoną kratę na dziedzińcu u podnóża ogromnego drzewa rosnącego na szczycie kamiennych schodów.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 27
mz159

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Trafisz w ten sposób do lokacji, gdzie w narożniku odnajdziesz skrzynię z listem Berengara. Przeczytaj go, a dowiesz się, że wiedźmin pracował nad specjalnym mieczem. Aby dowiedzieć się więcej na jego temat udaj się do Vesemira (#2) w głównej części twierdzy. Vesemir powie ci o walce, jaką Berengar odbył z czartem, gubiąc przy okazji schemat miecza.

Po rozmowie skieruj się na wschód w stronę legowiska czarta (#3). Wejdź w głąb jaskini i rozpocznij walkę z czartem wspomagając się znakiem Quen, który uchroni cię przed wrogimi atakami (nie zapominaj o unikach i regeneracji tarczy). Po walce skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, aby zlokalizować poszukiwany schemat leżący z prawej strony komnaty. Po jego podniesieniu misja zakończy się.

Misja poboczna: Efekt cieplarniany

Zadanie możesz rozpocząć po skierowaniu się na południowy wschód od twierdzy wiedźmińskiej. Jadać doliną dotrzesz w pobliże jaskini (Mapa #1), gdzie wywołane są ładowania elektryczne.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 27
mz155

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Wejdź do środka i przeszukaj pomieszczenie, gdzie znajdziesz kilka przedmiotów oraz leżący na ziemi list czarodzieja. Podnieś go i przeczytaj. Znajdziesz w nim wskazówkę, w jaki sposób wyzwolić magiczną moc z trzech głazów stojących nieopodal. Najpierw na każdym z nich użyj znaku Aard. Jeden z nich (ten najbliżej jaskiń) przejmie część energii. Wtedy na dwóch pozostałych użyj znaku Igni.

W ten sposób wywołasz wyładowanie magiczne, po którym na polu bitwy pojawi się czart na 27 poziomie doświadczenia. W walce z nim wspomagaj się znakiem Quen oraz podpalaj Igni, co znacznie ułatwi ci walkę. Po zabiciu potwora odczekaj kilka dni i wróć w to samo miejsce, na którym znajdziesz sporo ziół przydatnych w alchemii.

Misja poboczna: Bastion

Misję aktywujesz po dotarciu do starego bastionu (Mapa #1) na zachód od głównej twierdzy. Po dotarciu na miejsce zacznij przeszukiwać miejsce korzystając z wiedźmińskich zmysłów. W trakcie śledztwa pozbądź się wszystkich okolicznych upiorów. Zadanie ułatwi ci korzystanie ze znaku Yrden.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 23
mz156

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

W trakcie dochodzenia okaże się, że Geralt nie może znaleźć żadnych widocznych śladów. Wyjmij wtedy magiczny kaganek, który w jednej z misji fabularnych podarowała ci Keira Metz. Przy jego pomocy odnajdziesz duchy z przeszłości, którym się przyjrzyj. W sumie musisz zlokalizować trzy scenki - jeden na dolnym dziedzińcu i dwa na wyższym poziomie, na który dostaniesz się po schodach.

Następnie zlokalizuj z wyższego piętra drabinę prowadzącą na mury. Dojdź nim do wieży, gdzie znajdziesz szkielet chłopca z wizji. Podnieś szczątki i zejdź z nimi na dół. Rozpraw się z kolejną grupą upiorów, po czym udaj się we wskazane miejsce na dziedzińcu i spal pozostałości malca.

Misja poboczna: Echa przeszłości

Jest to bardziej wydarzenie niż zadanie, ponieważ nie pojawia się w dzienniku misji. Pomimo tego warto udać się na północny zachód od twierdzy (Mapa #1), gdzie natkniesz się na jaskinię.

mz157

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Wejdź do środka eliminując po drodze sporą grupę nekkerów i podobnych potworów. Na końcu dotrzesz do starego pomieszczenia, w którym odbywały się wiedźmińskie próby traw. Geralt przypomnij sobie to miejsce, a ty będziesz mógł je przeszukać dowiadując się nieco na temat przeszłości miejsca.

Misja poboczna: Sąsiedzka sprzeczka

Misję możesz rozpocząć po udaniu się na północ od twierdzy w pobliże przystani. Na północny wschód od niej, nieopodal trójkątnej wyspy, znajdziesz jaskinię (Mapa #1), w której zamieszkuje troll.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 24
mz158

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Rozpraw się z bestią korzystając przede wszystkim ze znaku Aard i wyprowadzając ataki, kiedy przeciwnik jest ogłuszony. Po walce rozejrzyj się po grocie, gdzie znajdziesz ciało utopca oraz leżący w łodzi list. Przeczytaj go z poziomu ekwipunku (zakłada „Do użytku"). W ten sposób ukończysz bieżącą misję.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Komentarze (1)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...