Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 7)

Opis zadania: Kredyt zaufania, Smutna historia braci Grossbart, Porwana za młodu, Żelazna dziewica, Cena honoru.

Poniżej znajdziesz opisu kilku zadań pobocznych, które są do wykonania na wyspach Skellige. W ich trakcie rozprawisz się z groźnymi bandytami, poznasz pewnego oszusta oraz spróbujesz odszukać zaginioną dziewczynę.

Misja poboczna: Kredyt zaufania

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie ze Skelligiczyjkiem (Mapa #1) przebywającym w porcie. Misja pojawia się w dzienniku dopiero w jej drugiej części, więc nie zdziw się, że brakuje o niej wpisu zaraz po starcie.

mz087

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

W trakcie rozmowy Skelligejczyk poprosi cię o pożyczkę. Jego statek poszedł na dno, a on nie ma nawet jak wrócić do domu w Novigradzie, przez co prowadzony interes przynosi codzienne straty. Jeśli uwierzysz w historię nieznajomego, to pożycz mu 150 koron. Następnie wróć do Novigradu, aby odebrać dług.

Jeśli pożyczyłeś mu pieniądze, to spotkasz go nieco później na południe (#2) od portu. Okaże się, że cię nie pozna i będzie próbował ponownie pożyczyć od ciebie pieniądze, tym razem opowiadając zupełnie inną historyjkę. Możesz w tym momencie postąpić na trzy, a w zasadzie na dwa sposoby. Rozpocząć walkę, wydać jarlowi (obydwa doprowadzą do potyczki, przy ciele martwego oszusta znajdziesz 150 koron) lub puścić wolno.

W pierwszym przypadku misja się zakończy, a w drugim Geralt ostrzeże, że przy następnym spotkaniu na pewno odzyska dług. Po raz kolejny spotkasz oszusta we wsi (#3) na południu. Po rozmowie z nim przekaże ci 200 koron, co ostatecznie zakończy misję.

Misja poboczna: Smutna historia braci Grossbart

Zadanie aktywuje się po rozmowie z Djengo Frettem (Mapa #1), jednym z łowcą nagród, który poluje obecnie na trzech braci Grossbart. To brutalni bandyci z charakterystycznymi, żółtymi kapeluszami.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 26
mz113

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Aby popchnąć akcję do przodu udaj się w góry na południowym wschodzie (#2). Bracia ukrywają się w grocie, do której najlepiej dostać się od strony morza (dopłyń w jej pobliże łodzią). W środku trafisz na Djengo, który zapyta czy chcesz do niego dołączyć. Wyraź zgodę i ruszajcie w głąb kryjówki.

Po chwili dotrzecie do groty z trzema braćmi. Walka z nimi nie jest zbyt trudna, ale warto skorzystać ze znaku Quen, aby nie tracić zdrowia. Postaraj się w pierwszej kolejności wyeliminować łucznika, a potem dwóch wojowników. Po zabiciu braci misja zakończy się. Warto jeszcze przeszukać jaskinię, ponieważ znajdziesz w niej między innymi schemat unikatowej zbroi niedźwiedzia (jest w skrzyni).

Misja poboczna: Porwana za młodu

Misję możesz rozpocząć jeśli przy przystani (Mapa #1) na wschodzie pokonasz piratów atakujących samotnego wojownika. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że poszukuje siostry, która została porwana przez korsarzy.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 25
mz114

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Po dopłynięciu do małej wysepki wyjdź na nią i załatw latające syreny. Następnie wejdź na pokład zniszczonego drakkara i przeszukaj skrzynie. W jednej znajdziesz notatkę pirata. Przeczytaj ją, a dowiesz się, że kolejny trop prowadzi do kapłanek (#3) na wyspie Hindarsfjall. Udaj się do miejsca, w którym się modlą i porozmawiaj z kobietą stojącą z prawej strony sali, która okaże się zaginioną siostrą. Po dialogu misja zakończy się.

Misja poboczna: Żelazna dziewica

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z wojowniczką Juttą na szczycie wzgórza (Mapa #1) na południowej wyspie. Wojowniczka wyzywa kolejnych przeciwników, z których żaden nie może dać jej rady.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 19
mz144

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Jeśli chcesz, to możesz spróbować swoich sił w walce z nią. Jednak zanim przystąpisz do pojedynku musisz wykazać, że jesteś godnym przeciwnikiem. W tym celu będziesz musiał najpierw pokonać Gundara (#2) przebywającego na zachodzie. Rozpocznij z nim rozmowę, a potem przystąp do walki na miecze. W jej trakcie nie wychodź poza krąg, a przeciwnika atakuj głównie z kontrataku w momencie, gdy wyprowadza swoje ciosy.

Po wygranej wróć do Jutty i powiedz jej, że zwyciężyłeś Gundara, po czym przystąp do walki z nią samą. Najlepiej stosować te samą taktykę, czyli parować ciosy i wyprowadzać kontrataki, dzięki czemu szybko rozprawisz się z rywalką. Po zwycięstwie możesz poprowadzić rozmowę w taki sposób, że dziewczyna zaprosi cię do swojej chaty (#2) po zmroku. Będziesz mógł spędzić z nią upojną noc.

Zobacz: Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 8)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Misja poboczna: Cena honoru

Zadania możesz się podjąć po rozmowie z Timmem (Mapa #1) przebywającym w miasteczku na południowej wysepce w Skellige. Mężczyzna poprosi cię abyś spytał wschodnią część wyspy (#2).

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 18
mz145

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na miejscu rozpraw się z kilkoma syrenami i zbadaj ciało dziewczyny. Aby dowiedzieć się więcej na jego temat skorzystaj z magicznego kaganka, który otrzymałeś od Keiry. Pozwoli ci on na odtworzenie scenki z duchami. Po jej obejrzeniu użyj wiedźmińskich zmysłów, aby zlokalizować ślady butów, którymi zacznij się kierować. Na końcu trafisz na ciała dwóch braci, którzy woleli zginąć w walce niż powiedzieć, że nie udało im się wypełnić misji. Przy jednym z nich znajdziesz list i klucz.

Wróć do Timma (#1) i opowiedz mu o wynikach śledztwa.

Reklama

Komentarze (1)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...