Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 11)

Opisy zadań: Czarna perła, Po nitce do kłębka.

Tym razem czekają cię dwa zadania, w których musisz kursować między Novigradem i wyspami Skellige. W pierwszej pomagamy pewnego żołnierzowi piechoty zdobyć czarną perłę dla ukochanej. Wbrew pozorom nie chodzi o zwyczajny podarunek, ale coś znacznie ważniejszego. W drugiej pomagamy naszemu przyjacielowi Lambertowi.

Misja poboczna: Czarna perła

Misję możesz aktywować po rozmowie z Nidasem (Mapa #1), który rozmawia z kilkoma kompanami w zachodniej części Novigradu. Poprosi cię on, abyś zdobył dla niego tytułową czarną perłę znajdującą się na wschód od wyspy Arinbjorn.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 13
mz060

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Weteran wielu wojen obiecał przywieźć ją żonie, ale przez wojaczkę się zestarzał i sam nie da rady podołać zadaniu. Kiedy zapoznasz się z historią marynarza wyrusz na wyspy Skellige. Dostęp do nich otrzymasz podczas kampanii, a konkretnie w trakcie wykonywania zadania głównego Kierunek - Skellige.

Po znalezieniu się na miejscu skieruj się na wąski pas ziemi (#2) prowadzący do latarni morskiej. Na ścieżce natkniesz się na Nidasa, z którym rozpocznij rozmowę. Po chwili zleceniodawca zaprowadzi cię na plażę.

mz104

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Wskocz z niej do wody i wypłyń nieco w morze w stronę łowiska (#3), gdzie zanurkuj i zacznij poszukiwania czarnej perły. Możesz próbować korzystać z wiedźmińskich zmysłów już w trakcie pływania, a nie nurkowania. Na czerwono będą zaznaczane muszle z perłami. Nurkuj i otwieraj. Większość pereł będzie biała, ale w końcu powinieneś trafić na czarną. W poszukiwaniach mogą przeszkadzać ci syreny. Będziesz musiał albo się do nich przyzwyczaić (utrudniają nieco pływanie pod wodą) albo zabić (wtedy dopłyń na miejsce połowu łodzią i rozpraw się z nimi z jej pokładu).

Po zdobyciu czarnej perły powróć do Nidasa stojącego na brzegu. Pomóż mu uporać się z grupą utopców i przekaż perłę. Okaże się, że weteran piechoty nie wziął ze sobą pieniędzy, ale obieca ci je oddać w Novigradzie. Wróć zatem do miasta i skieruj się do Złotego Jesiotra, gdzie przeprowadź finalną rozmowę z weteranem.

Misja poboczna: Po nitce do kłębka

Zadanie pojawia się na tablicy ogłoszeń w centrum miasta (Mapa #1). Po przyjęciu zadania skieruj się do wschodniej części miasta (#2), gdzie masz spotkać się z zarządcą slumsów. Po dojściu na miejsce rozpocznij rozmowę ze strażnikiem i wypytaj go o bestię. Przy okazji dowiesz się, że ktoś już zgłosił się do tego zadania.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 11
mz065

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Po wysłuchaniu strażnika skieruj się w stronę miejsca zbrodni (#3) na wschodzie. Wejdź do chaty i przyjrzyj się ciału, krwi oraz śladom, po których wyrusz w stronę przystani. Kiedy do niej dotrzesz wskocz do wody, przepłyń na drugi brzeg i wejdź do pobliskiego domu (#4). Skieruj się na górę i pomóż wojownikowi w walce z wampirem. Staraj się wyprowadzać szybkie ciosy i korzystać ze znaku Quen, który chociaż częściowo uchroni cię przed atakami bestii.

Po walce porozmawiaj z wojownikiem, którym okaże się znany Geraltowi Lambert. W trakcie dialogu dowiesz się, że wiedźmiń ma jakąś sprawę, ale na razie nie chce o niej mówić. Kiedy skończycie udaj się z przyjacielem do nadzorcy (#1) po odebranie nagrody. W trakcie rozmowy ze zleceniodawcą okaże się, że miał on przekazać Lambertowi informacje na temat Bertrama Taulera.

Wywiąże się kłótnia, po której pokonaj trzech strażników. Wejdź do chaty, gdzie będziesz świadkiem sceny, w której Lambert wyciąga od zleceniodawcy informacje o Vienne i karczmie Siedem Kotów (#5), po czym go zabija. Aby kontynuować udaj się do gospody na południowym wschodzie. W środku znajdziesz z Vienne, która udzieli ci pewnych informacji o kamratach Taulera. Potem zdecyduj czy dasz jej zginąć z ręki Lamberta czy też ją oszczędzisz.

Kolejnym ruchem będzie skierowanie się na wyspę Faroe (Skellige) i odnalezienie niejakiego Hammonda.

mz103

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na Skelligę dotrzesz w trakcie wykonywania jednej z misji głównych (Kierunek - Skellige). Kiedy tam dotrzesz popłyń na wyspę na południowym wschodzie i udaj się do wioski piratów (#6). Dowiesz się od nich, że Hammond modli się przy kapliczce (#7) na wschodzie.

Zobacz: Wiedźmin 3 - Novigrad zadania poboczne (cz. 12)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Po dotarciu na miejsce szybko rozpocznie się walka. Zabij Hammonda oraz jego wojowników, po czym przeszukaj ciało przywódcy. Znajdziesz przy nim list, z którym wróć do Novigradu. Na miejscu udaj się do karczmy (#9) na północnym wschodzie miasta. Spotkasz tu Lamberta, któremu przekaż informacje.

Wybierzcie się teraz do rezydencji Taulera na zachód od gospody. Wejdź z Lambertem na teren posiadłości, a po chwili strażnicy odprowadzą was do gospodarza. W trakcie rozmowy nadejdzie chwila, w której musisz zdecydować, co zamierzasz uczynić z Taulerem. Zgodnie z pragnieniem Lamberta możesz go zabić (dojdzie wtedy do walki) lub zostawić go w spokoju. W drugim przypadku twój przyjaciel będzie jednak niepocieszony.

Bez względu na podjętą decyzję w tym momencie zadanie zakończy się.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...