Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Akt I: Skellige - Bezimienny

Zadanie główne: Eksplorujemy magiczny ogród.

Misja rozpocznie się automatycznie po zakończeniu zadania Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Zaczniesz przed wejście do świętego ogrodu Freyji (Mapa #1) na północy wyspy Hindarsfjall.

Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 14

m027

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Udaj się na schody na lewo od bramy i wejdź nimi na górę, po czym zeskocz w środku ogrodu. Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, żeby zlokalizować ślady Tchórza. Jeśli pójdziesz w lewo, to natkniesz się na grupę wilków oraz zamknięte drzwi ze śladami bestii. Z lewej natkniesz się na kolejne, które Tchórz zamknął przed pazurami bestii.

z047

Przyjrzyj się drzwiom z lewej (#1), a kiedy Geralt powie, że trzeba przyjrzeć się dalszej części ogrodu wdrap się na kamienną ścianę z prawej (#2)

Wskocz na kamienną ścianę z prawej, a na górze zlokalizuj kolejne ślady z lewej (z prawej stoi Yennefer). Oprócz krwi znajdziesz kratkę zakrytą gałęzią. Ruszaj dalej po śladach. Zejdź na dół po filarze i idź w lewo. Wkrótce dotrzesz do rzeczki, którą przekrocz po drewnianym mostku. Ślady doprowadzą cię do kamiennej ściany, na którą wskocz.

Po kilku krokach Geralt się zatrzyma i dojdzie do wniosku, że nie można iść dalej. Z lewej strony zauważy mechanizm służący do kontrolowania śluz. Pociągnij dźwignię z prawej, potem z lewej i odczekaj chwilę, aż podniesie się śluza przed tobą. Następnie wskocz do wody i przepłyń pod nią.

z048

Przestaw dźwignię z prawej (#1), potem tą z lewej (#2), a na końcu przepłyń pod śluzą (#3), która w ten sposób podniesiesz

Wskocz na kamienną ścianę z prawej i udaj się do budynku z lewej. Zobaczysz, że ma zniszczone drzwi, a w środku znajdziesz odgryzioną kończynę przykutą do łańcucha. Przypatrz się jej, a po chwili pojawi się wilkołak. Możesz wysłuchać jego historii lub przystąpić do walki.

Prędzej czy później i tak do niej dojdzie. Skorzystaj wtedy ze znaku Quen i od razu przystąp do ataku unikając wrogich ciosów. Musisz stosować ofensywną taktykę, ponieważ w innym przypadku wilkołak zacznie szybko się regenerować i będziesz miał problemy z jego zabiciem. Po walce rozpocznij rozmowę z potworem.

Okaże się, że na potwora została rzucona klątwa. Odradza się zawsze i jest wiecznie głodny, ponieważ nie jest w stanie jeść. Aby odczarować klątwę spróbuj go nakarmić. Kiedy uruchomi się inwentarz wejdź w zakładkę przedmioty fabularne i daj mu gnijące mięso. Niestety nie okaże się to skuteczne. Możesz odejść od wilkołaka lub go dobić, tak czy siak zniknie.

Skieruj się teraz po śladach w stronę studni. Dojdziesz do wniosku, że Tchórz wolał skoczyć do wody niż dać się zjeść. Zeskocz na dół i skieruj się do tunelu. Znajdziesz w nim ciało poszukiwanego Tchórza. Przyjrzyj mu się, a po chwili rozpocznie się scenka, w której Yennefer będzie próbowała wydobyć od trupa informacje. W tym momencie rozpocznie się kolejna scena z przeszłości Ciri.

Cisza przed burzą

Po rozpoczęciu fragmentu z Ciri wyrusz za Astrid do sauny. Możesz teraz udać się do przebieralni, rozebrać się i dołączyć do matki z córką, aby chwilę z nimi porozmawiać. Następnie możesz wskoczyć do jeziora i napić się okowity stojącej w szklance z lewej (nie są to kroki konieczne). Kiedy będziesz gotów ubierz się w przebieralni i udaj się do stajni, gdzie czeka na ciebie koń przygotowany przez Skjalla.

z049

W trakcie walki z wojownikami gonu wykonuj szybkie uniki

Rozpocznie się tutaj scena z chłopakiem. Bez względu na sposób prowadzenia dialogu zakończy się atakiem wojowników gonu na wioskę. Po zabiciu kilku wrogów pobiegnij do stajni i wsiądź na konia. Po chwili rozpocznie się jazda. Trzyma się cały czas na ogonie Skjalla i omijaj wrogów szerokim łukiem, aby nie zdołali zadać ci obrażeń. Na końcu ucieczki rozpocznie się scenka.

Po zakończeniu fragmentu z Ciri rozpocznie się rozmowa z Yennefer i mieszkankami wsi. W trakcie dialogu po odejściu kobiet zdecyduj czy chcesz udać się na rozmowę z czarodziejką od razu czy neico później. Możesz jej również powiedzieć czy masz zamiar zameldować o sprawie Emhyrowi czy zignorować jego polecenia. Kiedy skończysz dialog w dzienniku pojawi się nowa misja - Najbrzydszy człowiek na świecie.

Następnie: Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Najbrzydszy człowiek na świecie

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...