Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Zlecenie: W sercu lasu (Skellige)

Zlecenie wiedźmińskie z rytuałem w tle.

Zadanie możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia znajdującego się na tablicy (Mapa #1) w porcie. Kiedy się z nim zapoznasz udaj się do wioski Ferlund (#2) na południe od twierdzy, gdzie porozmawiaj o szczegółach ze Svenem oraz innymi chłopami.

  • Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 22
mz090

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Po zakończeniu rozmowy skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i wyrusz na zachód po śladach. W trakcie drogi natkniesz się na zwłoki psa, a potem na człowieka wbitego korzeniami w głaz. Przyjrzyj im się i ruszaj dalej na zachód (#2). W końcu dotrzesz do polany z głazami. Zabij trzy wilki i przypatrz się śladom szponów na jednym z kamieni.

Dojdziesz do wniosku, że chodzi o potwora znanego, jako liszy. Przejrzyj opis w bestiariuszu, aby dowiedzieć się, że jest podatny na petardę dwymeritową, olej przeciw reliktom oraz znak Igni. Wróć do wioski i porozmawiaj na temat potwora z Haraldem i Svenem. Pierwszy zaproponuje ci udział w rytuale, który z powrotem nastawi leszego przychylnie do mieszkańców wioski. Sven będzie chciał pozbyć się potwora. Sam zdecyduj, którą drogę wolisz obrać.

Ścieżka Svena - zabicie potwora

Jeśli zdecydowałeś się na sposób Svena, to przede wszystkim musisz wytropić osobę, z którą leszy jest związany. W tym celu skorzystaj ze zmysłów i zacznij przyglądać się mieszkańcom w wiosce. Okaże się, że naznaczona jest dziewczyna o imieniu Hilda stojąca przy strumieniu.

z040

Hilda naznaczona przez leszego

Po zdobyciu tej informacji wróć do Svena porozmawiać z nim na temat dziewczyny. Przed zdradzeniem jej tożsamości możesz powiedzieć, że aby pozbyć się potwora nie trzeba zabijać naznaczonego, wystarczy wypędzić go z wioski. Po pozbyciu się Hildy wyrusz do lasu na zachodzie i zniszcz trzy totemy (#3, #4) leszego. W trakcie podróży zabijaj napotkane białe wilki.

Po zniszczeniu totemów skorzystaj ze swoich zmysłów i zacznij podążać w stronę dźwięków wydawanych przez potwora. W końcu do niego dotrzesz. Przeciwnik stanie do walki z kilkoma przyzwanymi wilkami. Warto zawczasu uruchomić tarczę ochronną i wybić zwierzęta. W walce z leszem warto korzystać ze znaku Igni, którym możesz podpalić potwora i zadać mu spore straty. W bezpośredniej odległości uważaj na wyprowadzane przez niego ataki.

z041

Warto korzystać ze znaku Igni, ponieważ wróg jest podatny na podpalenia

Stojąc dalej też musisz być czujny, ponieważ leszy może korzystać z pułapek wyrastających spod ziemi i samemu nagle znikać i szybko przemieszczać się pod ziemią. Dlatego najważniejsze jest pozostawanie w ciągłym ruchu i odnawianie znaku Quen. Kiedy nadarzy się okazja podpalaj potwora i atakuj go mieczem. Jeśli wróg przyzwie wilki, to rozprawiaj się z nimi w pierwszej kolejności, po czym kontynuuj opisaną powyżej taktykę.

Po walce podnieś trofeum z potwora i wróć do Svena po nagrodę. Okaże się, że wyrżnął w międzyczasie politycznych rywali na oczach przerażonych ludzi, ale podaruje ci nagrodę zgodnie z umową.

Ścieżka Haralda - odprawienie rytuału

Jeśli zdecydowałeś się posłuchać Haralda, to skieruj się na południe w stronę znajdującego się tam ołtarza (#5). Po dotarciu na miejsce zabij wilki, które cię zaatakują, a potem zbierz 5 ich serc. Kiedy to uczynisz złóż je w ofierze na kamiennym ołtarzu stojącym nieopodal.

Po zakończeniu scenki wróć do wioski i porozmawiaj z Haraldem. Podaruje ci pieniądze za wykonanie zadania. W trakcie rozmowy pojawi się Sven ze swoim oddziałem, który powie, że wybił starszyznę i teraz kolej na Haralda. Możesz dopuścić do mordu lub obronić starszego człowieka stając do walki z oprychami. Bez względu na podjęty przez ciebie wariant, w tym miejscu misja się zakończy.

Następna strona: Wiedźmin 3 - Zlecenie: Morskie diabły (Skellige)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Komentarze (1)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...