Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 8)

Opisy zadań: Niebezpieczna gra, Wyścig - Gonitwa Erazma Vegelbuda.

Poniżej znajdziesz opisy dwóch zadań. W pierwszym musisz pomóc znajomemu Zoltanowi w uporaniu się z długami. Drugie umożliwia zarobienie sporej ilości pieniędzy w trakcie startów w wyścigach konnych.

Misja poboczna: Niebezpieczna gra

Zadanie rozpocznie się po rozmowie z Zoltanem przy Szałwii i Rozmarynie (Mapa #1), po tym jak uwolnisz Jaskra w trakcie misji fabularnej Poeta w opałach. Przy tylnym wejściu do przybytku natkniesz się na krasnoluda, któremu grożą jacyś ludzie. Kiedy odejdą wypytaj znajomego o co chodzi.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 12
mz077

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Dowiesz się, że Zoltan wpadł w długi i wyciągnąć go mogą tylko trzy unikalne karty do gry w gwinta, które osiągają wysokie ceny na rynku. Udaj się do domu na zachodzie (#2). Wejdź na górę po schodach i zapukaj w drzwi. Pozostaną zamknięte, chociaż w środku jest poszukiwana osoba.

Zejdź na ziemię i spójrz w prawo. Zobaczysz drabinę, po której wejdź na górę, a potem skorzystaj z następnej. Spójrz w lewo i przeskocz przez dziurę między budynkami. Udaj się w prawo i przejdź przez otwarte drzwi prowadzące na poddasze. Zejdź niżej, gdzie znajdziesz ciało Zeda. Udaj się na schody prowadzące na dół, gdzie natkniesz się na żołnierzy.

Zabij ich, po czym przypatrz się śladom na ziemi pod schodami. Z prawej znajdziesz skrzynię, w której odszukasz księgę przychodów i rozchodów, o której wspominali żołnierze. Następnie przeszukaj ich ciała. Przy jednym znajdziesz klucz otwierający główne drzwi oraz poszukiwaną kartę z Isengrimem. Wróć z nią do Zoltana, który spyta cię o dwie pozostałe karty. Po analizie zdobytej księgi okaże się, że mogą je posiadać Bilzen (#3) oraz Ravik (#4).

Udaj się do domu Bilzena (#3) przed którym spotkasz Zoltana. Zagadaj z krasnoludem, a po chwili traficie do domu na rybną kolację. Kiedy Zoltan powie ci, abyś skoczył po kolejną flaszkę udaj się schodami na górę.

033

Nóż, po przestawieniu którego otworzy się szuflada z kluczem

Warto się tu nieco rozejrzeć i zebrać kilka drobiazgów. Zlokalizuj przy pomocy wiedźmińskich zmysłów nóż na szafce i przestaw go. Otworzysz szufladę z prawej, z której podnieś trójkątny klucz. Użyj go na regale z książkami z prawej strony pomieszczenia. Przesuniesz szafkę, za którą znajdują się tajne drzwi. Przejdź przez nie, wejdź piętro wyżej i podejdź do karty Fringili Vigo leżącej na szafce z prawej.

Po jej zabraniu wróć na dół i daj znać Zoltanowi, że czas się zbierać. Przy wyjściu do środka wejdą dwa krasnoludy od Tasaka. Możesz pomóc Bilzenowi ich pokonać lub pozostawić go na pastwę losu.

Na koniec udaj się do gospody (#4), w której przebywa Ravik. Zejdź na dolne piętro, gdzie spotkasz poszukiwaną osobę w towarzystwie niezbyt przyjemnych typów. Przywódca zaproponuje ci grę w gwinta, której stawką będzie życia Ravika oraz poszukiwana karta Natalisa. Możesz przystać na pojedynek, co zakończy się partią w karty. Druga możliwość, to powiedzenie, że Ravik cię nie interesuje.

W drugim przypadku rozpraw się z dwoma opryszkami, którzy wcześniej zabiją Ravika. Przeszukaj ich ciała, a po zabraniu karty wróć do Zoltana. Udaj się z krasnoludem do kupca (#5), który odkupi od niego karty. Na miejscu okażę się, że Diuk zabił kontrahenta i wpuścił bohaterów w pułapkę.

Kiedy Zoltan zacznie walkę wyrusz w stronę wieży i po drabinach kieruj się na samą górę. Potem przejdź przez drzwi z prawej i biegnij przez balkony, aż do drugiej wieży, gdzie dla odmiany zejdź na dół. Skieruj się do kanałów i ruszaj w pościg za Diukiem omijając utopce. W pewnej chwili będziesz musiał znakiem Aard zniszczyć murowaną ścianę. Po uczynieniu tego kontynuuj pościg, aż dopadniesz ofiarę.

Zdecyduj czy chcesz go zabić czy puścić wolno. Następnie wróć do Zoltana i odbierz nagrodę - pieniądze lub unikalne karty do gwinta.

Zobacz: Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 9)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Misja poboczna: Wyścig - Gonitwa Erazma Vegelbuda

Misję będziesz mógł rozpocząć po rozmowie z mistrzem wyścigów na torze wyścigowym Vegelbudów (Mapa #1). Powiedz mu, że chcesz wziąć udział w gonitwie. Następnie wyłóż 100 koron, dzięki czemu będziesz mógł wziąć udział w wyścigu.

mz081

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

W trakcie wyścigu staraj się cały czas jechać, jak najszybciej. Jeśli wytrzymałość konia mocno spadnie, to przejdź do wolniejszej jazdy i cały czas blokuj rywala tak, aby nie mógł cię wyprzedzić. Po tym, jak nieco odpocznie znów zacznij szybką jazdę. Trasa wyświetlana jest na bieżąco na minimapie w prawym górnym narożniku ekranu. Po wygranej będziesz mógł wziąć udział w kilku kolejnych wyścigach. Za następne wygrane oprócz pieniędzy otrzymasz również niezłe wyposażenie dla konia.

Po odniesieniu trzech zwycięstw opuść tor. Podejdzie do ciebie krasnolud, który przekaże ci informację od Tasaka zapraszającego cię do swojej kryjówki (#2) w Novigradzie. Tasak zaproponuje ci wzięcie udziału w kolejnym wyścigu, na co możesz się zgodzić lub odmówić. W pierwszym przypadku od razu zostaniesz przeniesiony na linię startu (#3). Wyścig jest dość długi, dlatego musisz dobrze rozkładać siły konia. Najważniejsze, to zwalniać i regenerować je w ciasnych przejazdach, gdzie możesz blokować rywali.

Bez względu na to czy uda ci się wygrać (otrzymasz 700 koron i klapy dla konia) czy też nie (brak nagrody), to na koniec zostaniecie zaatakowanie przez straże. Wystarczy oddalić się od pola bitwy, a misja zakończy się.

Reklama

Komentarze (1)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...