Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 6)

Opis zadań: Szepczące wzgórze, Powrót na Krzywouchowe Moczary.

Poniżej znajdują się opisy dwóch zadań dodatkowych. Jedno związane jest z pewnym "drzewem", natomiast drugie zwieńczy los rodziny Krwawego Barona. Warto mieć na uwadze, że jedna misja ma spory wpływ na drugą.

Misja poboczna: Szepczące wzgórze

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 5

Zadanie rozpocznie się po zbliżeniu do pewnego wzgórza (Mapa #1), które odwiedzasz w trakcie misji fabularnej Panie lasu. Kiedy się do niego zbliżysz góra zacznie do ciebie przemawiać. Przy pomocy wiedźmińskich zmysłów postaraj się zlokalizować miejsce, skąd dobiega głos.

mz033

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Okaże się, że dochodzi z podziemi. Aby się tam dostać zlokalizuj wejście do jaskini. Jest na podwyższeniu na lewo od polany z wilkołakiem oraz punktem mocy. Wejdź do środka, po czym wskocz do wody na prawo od wejścia i zacznij płynąć podwodnym tunelem. Wyjdź na ląd i skieruj się w stronę otwartego terenu, gdzie spotkasz zmutowany i gadający organizm - ducha zaklętego w drzewie.

W trakcie rozmowy z nim musisz zdecydować czy chcesz się go pozbyć czy oszczędzić. W pierwszym przypadku czeka cię walka. Przede wszystkim odpieraj ataki atakujących cię insektów, a następnie wyprowadzaj ciosy skierowane w serce istoty. Powtarzaj taktykę, aż rozprawisz się z wrogiem.

Jeżeli postanowiłeś pomóc duchowi, to musisz znaleźć pióro kruka (na zachód od wsi Sztygary w gnieździe na skale), kości istoty w grobie na moczarach (#2), a także czarnego konia - jest nieco na południu (#3). Musisz go dosiąść korzystając ze znaku Aksji, a potem wchodząc mu na grzbiet. Następnie wróć na koniu do jaskini i rozpocznij rytuał. Kiedy dobiegnie do końca misja również się skończy.

Uwaga - powyższy wybór odbije się na opisanej poniżej misji Powrót na Krzywouchowe Moczary. Więcej na temat kluczowej decyzji znajdziesz w opisie poniższego zadania.

Misja poboczna: Powrót na Krzywouchowe Moczary

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 5

Zadanie możesz rozpocząć po ostatniej wizycie u Krwawego Barona w ramach misji fabularnej Rodzinne sprawy. Po dostarczeniu mu informacji o córce Tamarze i żonie Annie więzionej przez wiedźmy, Baron (Mapa #1) poprosi cię, abyś towarzyszył mu w walce o jej uwolnienie.

mz034

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Jeśli zdecydujesz się pomóc Baronowi, to skieruj się do wsi Sztygary (#2) na wschód od kasztelu zleceniodawcy. Po dotarciu do Barona porozmawiaj z nim i wyrusz na południe w stronę sierocińca (#3). Po drodze czeka cię kilka potyczek z napotkanymi grupami utopców.

Na koniec dotrzesz do wioski, w której trwa już walka między potworami i łowcami czarownic, którym towarzyszy Tamara. Pomóż rozprawić się z przeciwnikami i weź udział w rozmowie między Baronem i jego córką. Podjęte w jej trakcie wybory nie mają większego znaczenia. Po chwili rozpocznie się scena w trakcie której w jednym z domów wojownicy odnajdą Annę.

Uwaga - jeżeli w trakcie misji Panie Lasu (lub Szepczące wzgórze) uwolniłeś ducha, to Anna będzie zamieniona w potwora. Jeśli go zabiłeś, to będzie w ludzkiej postaci, ale z oznakami obłędu.

Kiedy otrzymasz kontrolę nad Geraltem przygotuj się na walkę z nadchodzącym wrogiem. W pierwszej części walki będzie to spora grupa utopców i bab wodnych. Kiedy ich wyeliminujesz na placu boju pojawi się ogromny bies. Odskakuj przy jego silnych atakach i wspomagaj się znakiem Igni, który zadaje zwierzęciu duże obrażenia.

023

W trakcie walki z biesem wspomagaj się znakiem Igni

Jeśli masz obawy przed bezpośrednim atakowaniem przeciwnika, to możesz zrzucić tę robotę na kompanów. Wprawdzie nie będą oni zadawać wrogowi obrażeń, ale skutecznie odciągną go od Geralta. Wtedy wystarczy podbiegać na odpowiednią odległość i podpalać zwierzaka znakiem Igni. Po walce warto przeszukać ciało bestii, przy którym znajdziesz mutagen i sporo cennych składników.

Kolejne kroki są zależne od tego czy w trakcie misji Panie lasu zabiłeś czy też uwolniłeś ducha.

Wariant 1 - jeśli w misji Panie lasu (lub Szepczące wzgórze) uwolniłeś ducha

Po zabiciu biesa rozpocznie się scenka związana z możliwością przywrócenia Anny do normalnej postaci. W tym celu skieruj się do znanego ci już Janka (#4), któremu pomogłeś odzyskać głos w trakcie jednej z misji fabularnych. Po dotarciu do jego jaskini rozpraw się z utopcami i wodną babą. Niestety okaże się, że Janek uciekł ze swojego legowiska. Skorzystaj z wiedźminskich zmysłów i zacznij kierować się po jego śladach. Na końcu drogi dotrzesz do Janka ukrywającego się w prowizorycznym budynku.

W rozmowie z chłopcem dowiesz się, w jaki sposób wiedźmy zmieniły Annę w potwora. Kolejnym punktem będzie powrót do sierocińca i odnalezienie piwnicy, o której wspominał Janek. Wejście do niej jest na prawo od drzwi zaznaczonej chaty. W środku natkniesz się na cztery lalki: z czerwonym koralikiem, z ptasimi piórami, z uchem oraz z fioletową malwą.

Następne: Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 7)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

024

Przejście prowadzące do piwnicy z lalkami

Możesz przypatrzeć się wszystkim i wysłuchać rad towarzyszącego ci łowcy czarownic. Jeśli wybierzesz niewłaściwą lalkę, to Anna spłonie żywcem na podwórzu. W tym przypadku Tamara się załamie, a Baron wróci do kasztelu i ze smutkiem powie, abyś wrócił do niego po nagrodę. Na miejscu okaże się, że Baron się powiesił. Za rozwiązanie sprawy w ten sposób otrzymasz 100 koron i 300 punktów doświadczenia.

Zgodnie ze wskazówkami powinieneś wybrać lalkę z malwą. Po jej zabraniu wróć na dwór. Okaże się, że Anna wróciła do swojej pierwotnej postaci, ale i tak za chwilę umrze. W tym przypadku zdąży pożegnać się z Tamarą. Baron wróci do kasztelu, gdzie popełni samobójstwo, o czym przekonasz się docierając do niego. W tym przypadku również otrzymasz 100 koron i 300 punktów doświadczenia.

Wariant 2 - jeśli w misji Panie lasu (lub Szepczące wzgórze) zabiłeś ducha w drzewie

Po walce z biesem Tamara i Baron rozpoczną rozmowę na temat Anny, która postradała zmysły. Geralt nie będzie potrafił temu zaradzić, ale Baron wpadnie na pomysł udania się z nią do pewnego medyka żyjącego w oddali. Początkowo Tamara nie będzie przychylna, ale w końcu zgodzi się ze zdaniem ojca, który przyrzeknie również, że nie weźmie już do ust alkoholu. Córka powróci do Oxenfurtu, a Baron odejdzie z żoną. W nagrodę otrzymasz 100 koron i 300 punktów doświadczenia.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...