Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 5)

Opis zadań: Pokój Ciri, Obrońca wiary, Dziady.

Poniżej znajdują się opisy trzech zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w Velen. Jedno z nich związane jest poszukiwaną Ciri i małą dziewczynką imieniem Małgosia, drugie polega na pomocy pewnej wierzącej staruszce, a trzecie odwołuje się do Dziadów Adama Mickiewicza. Tyle, że w wiedźmińskim wydaniu.

Misja poboczna: Pokój Ciri

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 5

Misję rozpoczniesz automatycznie w trakcie misji głównej Sprawy rodzinne wykonywanej dla Krwawego Barona. Po dotarciu z nim na najwyższe piętro z pokojami jego żony i córki zejdź piętro niżej i udaj się w lewo. Następnie przejdź przez drzwi z prawej. Wejdziesz do pomieszczenia, w którym spała Ciri.

z011

Księga, ubrania i zabawka bączek - przedmioty, którym się przyjrzyj

Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, aby zlokalizować kilka ważnych przedmiotów. Z prawej strony znajdziesz księgę „Niejasna natura klątw". Po jej podniesieniu przeczytaj ją z poziomu inwentarza. Następnie przyjrzyj się rozrzuconym na podłodze ciuchom, a także bączkowi znajdującemu się na lewo od łóżka. Podnieś zabawkę, wyjdź na kortyarz i przejdź przez drzwi naprzeciwko. W środku znajdziesz Małgosię z którą porozmawiaj. Na koniec podaruj jej znalezionego bączka, co zakończy misję.

Misja poboczna: Obrońca wiary

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 10

Zadanie może zlecić ci starsza kobieta (Mapa #1) stojąca przy szlaku na wschód od wsi Konary. Poprosi cię, abyś pomógł jej podnieść drewnianą kapliczką, którą wywrócili wandale. Kiedy to uczynisz poprosi cię jeszcze o naprawianie dwóch następnych, na co możesz się zgodzić.

mz030

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Jeśli przyjąłeś jej propozycję, to zacznij kierować się na południowy zachód. To właśnie przy drodze prowadzącej w tamte strony odnajdziesz kolejną kapliczkę (#2). Po dotarciu do niej stocz walkę z wielkim jaszczuropodobnym potworem nazywającym się endriaga wojownik. Kiedy z nim skończysz postaw drugi posąg.

Teraz udaj się do trzeciej kapliczki (#3) znajdującej się na południu. Przy niej natkniesz się na kilku ludzi wyrąbujących następny posąg. Kiedy zaczniesz z nimi rozmowę będziesz mógł poznać kierujące nimi motywy. Jeżeli podczas wymiany zdań powiesz, że nie zamierzasz mieszać się w całą sprawę, to misja zakończy się niepowodzeniem.

Aby ukończyć zadanie powiedz, że nie pozwolisz studentom na dalsze bezczeszczenie kapliczek. Po chwili rozpocznie się walka na pięści. Żeby szybko uporać się z przeciwnikami najlepiej jest skorzystać na przykład ze znaku Aard, wywrócić przy jego pomocy rywali i rozprawić się z nimi, kiedy leżą. Po uporaniu się ze wszystkimi zadanie zakończy się.

Następnie: Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 6)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Misja poboczna: Dziady

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 7

Zadanie możesz otrzymać od Guślarza (Mapa #1) w kasztelu Wrońce w trakcie wykonywania misji głównej Sprawy rodzinne. Spotkasz go na placu przy domu Barona, kiedy będziesz do niego wracał z wieściami na temat jego żony i córki. Po rozmowie ze zleceniodawcą uda się on na Kłomnicę (#2).

mz031

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na wyspę najlepiej dostać się jedną z okolicznych łodzi lub skorzystać ze znaku szybkiego przemieszczania się, o ile wcześniej dotarłeś do wieży na Kłomnicy. Guślarza spotkasz przy kamiennym kręgu, gdzie modli się wśród licznej rzeszy chłopów. Aby przejść do dalszej części zadania musisz porozmawiać z nim o północy (najlepiej jest do tego czasu medytować - wystarczy wybrać ikonę z księżycem na dole koła).

Po chwili Guślarz rozpocznie rytuał. W jego trakcie musisz bronić ludzi przed kilkoma utopcami i wodną babą. Najlepiej jest korzystać ze znaku Igni, aby podpalać potwory i krążyć wokół nich. Kiedy któryś z nich oddali się nieco od grupy atakuj go z zachowaniem ostrożności. Nie wchodź w grupę wrogów, ponieważ szybko się z tobą rozprawią. Uważaj również na pociski wypluwane przez wodną babę, które mogą cię na chwilę ogłuszyć (to samo robią z przeciwnikami, jeśli w nich trafi).

Kiedy uporasz się z potworami na placu boju pojawią się łowcy czarownic, którzy będą chcieli przerwać rytuał. Możesz im powiedzieć, żeby odeszli lub stwierdzić, że to nie twoja sprawa. Jeśli nie chcesz się angażować i powiesz, że nie będziesz zabijał ludzi, to po chwili misja się zakończy. Rytuał zostanie przerwany, a ty uzyskasz 200 punktów doświadczenia.

Jeżeli sprzeciwisz się łowcom czarownic, to będziesz musiał stawić im czoła. Staraj się z nimi walczyć pojedynczo. Kiedy skończysz Guślarz powie ci, że niedobrze się stało, że rytuał został przerwany. Po chwili na polu bitwy pojawią się upiory, z którymi stań do walki. Po ich zabiciu wypytaj Guślarza dlaczego przyzwany duch nazwał go ojcobójcą. Zleceniodawca nie odpowie ci na to, ale powie, abyś poszukał ciała jego ojca (Jamruza) na moczarach na wschodzie (#3). W tym momencie otrzymasz 200 punktów doświadczenia.

z012

Po dotarciu do ciała zabitego ojca spal je znakiem Igni

Kiedy dotrzesz na moczary rozpraw się z okolicznymi zgnilcami (uważaj, ponieważ wybuchają przed śmiercią). Następnie skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, żeby odszukać ciało (będzie zaznaczone na czerwono). Przyjrzyj mu się, a po oględzinach spal znakiem Igni. Następnie wróć do chaty Guślarza na północnym zachodzie (#4) i powiedz mu o spalenie zwłok. W ramach podziękowania otrzymasz 50 koron i zniżkę na towary, zyskasz też 50 punktów doświadczenia.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...