Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 2)

Opis zadań: Dzikość serca, Magiczny kaganek, Zaproszenie od Keiry Metz, Mysia wieża.

Poniżej znajdziesz kolejną część opisów zadań dodatkowych, jakich możesz podjąć się w Velen. Tym razem pomagamy w odnalezieniu żony myśliwego Niellana, a także udzielamy pomocy czarodziejce Kairze Metz, która nie jest Geraltowi obca.

Zadanie poboczne: Dzikość serca

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 7.

Misję możesz rozpocząć na tablicy z ogłoszeniami (Mapa #1). Dowiesz się z niego, że zaginęła żona niejakiego myśliwego Niellana. Aby lepiej poznać sprawę udaj się do myśliwego przebywającego w chacie na zachodzie (#2).

mz011

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Porzucenie sprawy

Po dotarciu do Niellana wypytaj go o żonę i sposób jej zniknięcia. Do dyskusji wtrąci się też siostra zaginionej, która wspomni, że Hanna (zaginiona żona) miała dobre relacje z okolicznym kowalem i sąsiadką Glenną. Dowiesz się od niej, że prawdopodobnie poszła do lasu, gdzie zjadły ją wilki. Dzieci kowala potwierdzą tę wersję. Młody syn powie, że widział Hannę, jak szła do lasu z jakąś kobietą.

Po rozmowach skieruj się do lasu na północnym zachodzie (#3). Po dotarciu na miejsce natkniesz się na stado wilków, które zabij. Po uczynieniu tego pojawi się siostra Hanny, która poprosi cię, abyś przekazał Niellanowi informację o śmierci jego żony. Jeśli przystaniesz na tę propozycję, to otrzymasz 72 punkty doświadczenia i 55 koron. Wróć do myśliwego i powiedz mu o śmierci Hanny, za co otrzymasz dodatkowe punkty doświadczenia i nagrodę pieniężną (możesz z niej zrezygnować).

Śledztwo i walka z wilkołakiem

z009

Rozerwane na strzępy ciało Hanny

Jeśli nie przystaniesz na propozycję siostry, to rozpocznij śledztwo. Korzystając ze swoich zmysłów odnajdź ciało Hanny leżące w krzakach. Przyjrzyj mu się, po czym zlokalizuj trupa psa przy drzewie z prawej. Następnie zwróć uwagę na ślady na ziemi, wskazujące, że wszystkiego dokonał wilkołak. Wyrusz wzdłuż śladów, które doprowadzą cię do drzewa. Ponieważ nie możesz na nie wejść zacznij rozglądać się wokół. Odnajdziesz tu między innymi sierść bestii.

Kieruj się wzdłuż zapachu zostawianego przez potwora. Doprowadzi cię do chaty na uboczu (#4). Obejdź ją kierując się śladami, a dotrzesz do drzwi prowadzących do podziemi. Zniszcz je i wejdź do środka. Na końcu znajdziesz grotę, w której poczekaj do nocy (najlepiej wprawić się w stan medytacji). W tym czasie w jaskini pojawi się wilkołak.

W pierwszej kolejności rozpraw się z towarzyszącymi mu wilkami, a potem przystąp do walki z nim samym. Przede wszystkim wykonuj uniki i odskoki, kiedy wyprowadza ataki, po czym doskakuj i wykonuj kilka ciosów. Dobrze jest też korzystać ze znaku Aksji, który na chwilę go zamroczy dając ci czas na atak lub znaku Igni, który go podpala.

Staraj się wyprowadzać ataki, jak najszybciej. Jeśli będziesz zwlekał zbyt długo, to wilkołak przejdź w stan, w którym będzie się regenerował. Należy zabić go na początku regeneracji, ponieważ z czasem mocno się ona nasili i przeciwnik będzie praktycznie nieśmiertelny.

Po zabraniu wilkołakowi dużej ilości życia rozpocznie się scenka z nim oraz siostrą Hanny. Okaże się, że bestia to Niellen, a siostra zwabiła Hannę do groty specjalnie, żeby mąż ją zabił i mógł być z nią. Od ciebie teraz zależy czy pozwolisz Niellenowi dokonać zemsty na kobiecie czy też nie.

Jeśli zgodzisz się na jej śmierć, to po chwili czeka cię druga scenka, w której Geralt zabije skruszoną bestię. W drugim przypadku będziesz musiał stoczyć jeszcze jeden pojedynek. Na szczęście wróg będzie miał już mało życia, ale musisz szybko go dobić, żeby nie zdążył się zregenerować. W obydwu przypadkach otrzymasz po 45 punktów doświadczenia.

Zadanie poboczne: Magiczny kaganek

Misję możesz rozpocząć po ukończeniu zadania fabularnego o nazwie Po omacku. Na sam koniec Keira zapyta cię czy nie chciałbyś jej pomóc znaleźć przedmiotów obiecanych przez elfiego maga. Jeśli przystaniesz na jej propozycję, to misja rozpocznie się automatycznie.

Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 6.

z008

Kolejność, w jakiej należy podpalić ogień przy posągach

Udaj się do pobliskiego pomieszczenia w podziemiach i zlokalizuj drzwi naprzeciwko wejścia. Keira odczyta transkrypcję, która okaże się jednocześnie zagadką. Chodzi o podpalenie posągów znajdujących się w pomieszczeniu zgodnie z rozwiązaniem łamigłówki. Jeśli pomylisz się w kolejności, to w pomieszczeniu pojawi się upiór, którego będziesz musiał zabić.

Prawidłowa kolejność to:

  • Pierwszy posąg na prawo od drzwi.
  • Pierwszy posąg na lewo od drzwi.
  • Drugi posąg na prawo od drzwi.
  • Drugi posąg na lewo od drzwi.

Wejdźcie do nowego pokoju, gdzie Keira znajdzie na ołtarzu kaganek. Kiedy go podniesie wystarczy wycofać się po schodach w stronę wyjścia. Na końcu użyj artefaktu od czarodziejki, aby pozbyć się iluzji głazów i wyjdź na zewnątrz. Po rozmowie możesz potwierdzić czarodziejce, że ją odwiedzisz. W ten sposób uzyskasz dostęp do nowego zadania - Zaproszenie Keiry Metz.

Zadanie poboczne: Zaproszenie od Keiry Metz

Misję aktywujesz po wykonaniu dla Keiry zadania dodatkowego o nazwie Magiczny kaganek. Kiedy na zewnątrz jaskini (Mapa #1) potwierdzisz jej chęć spotkania, to zadanie pojawi się w dzienniku. Skieruj się na północny wschód od wsi Podgaje, gdzie znajdziesz chatę kobiety (#2).

mz020

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Wejdź do środka, a trafisz na scenę, w której Keira rozmawia z przyzwanym duchem. Po wymianie zdań z wiedźminem poprosi cię, abyś zdjął klątwę z wyspy o nazwie Kłomnica. Jeśli zgodzisz się pomóc kobiecie, to otrzymasz dwa przedmioty - kaganek, umożliwiający kontaktowanie się z duchami (wystarczy go użyć przy kościach) oraz ksenogloz, dzięki któremu możesz być w stałym kontakcie z Keirą.

W tym momencie zakończysz obecną misję i rozpoczniesz kolejną - Mysia wieża.

Następnie: Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 3)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Zadanie poboczne: Mysia wieża

  • Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia - 6.

Misję możesz rozpocząć po zakończeniu innego zadania pobocznego związanego z Keirą, a mianowicie Zaproszenie od Keiry Metz. Twoim pierwszym celem jest dotarcie na wysepkę Kłomnica w centrum Velen (Mapa #1).

mz021

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Po dotarciu na nią rozpraw się z grupą zgnilców przy brzegu. Jeśli są w grupie, to wystarczy rozprawić się z jednym - jego eksplozja załatwi pozostałe. Następnie zacznij kierować się na wschód eliminując napotkanych wrogów. Kiedy znajdziesz się przed palisadą grodu (#2) skorzystaj z kaganka (musisz go wybrać z menu - tego samego, w którym zmieniasz znaki bitewne), aby zlokalizować duchy (jest to czynność opcjonalna). Dzięki temu będziesz świadkiem sceny, z której dowiesz się o ataku na wieżę. Przy okazji otrzymasz 50 punktów doświadczenia.

Kiedy będziesz gotów wejdź na teren grodu i załatw przeciwników (zwłaszcza wodną babę). Następnie wejdź na schody i skieruj się do wnętrza wieży (#3). Po znalezieniu się w środku zacznij przyglądać się śladom walki oraz korzystać z kaganka, żeby odtworzyć sceny z przeszłości.

z010

Używaj kaganka, aby odtwarzać sceny z przeszłości

Zacznij kierować się z kagankiem na kolejne piętra wieży (możesz jeszcze zahaczyć o piwnicę), aż trafisz na szczyt, gdzie skontaktuje się z tobą Keira. Podejdź do dźwigni z lewej i przestaw ją, dzięki czemu otworzysz tajne przejście w pobliskiej ścianie. Przejdź przez nie i wejdź do laboratorium na szczycie schodów. Spotkasz tutaj ducha Anabelle, która opowie ci historię wieży oraz przekaże informacje na temat jej ukochanego Grahama. Zaproponuje, aby mężczyzna pochował jej szczątki, co może zniwelować klątwę ciążącą na wyspie.

Wróć na ląd kierując się na północ do chaty Grahama (#4). Spotkasz tu chłopa, który powie ci, że o mężczyznę martwi się matka, ale ten w ogóle nie opuszcza domu. Zapukaj do drzwi i powiedz, że masz wiadomości z Kłomnicy. W trakcie rozmowy powiedz o wszystkim czego dowiedziałeś się od ducha Anabelle, a na koniec podaruj Grahamowi jej szczątki do pochowania. Kiedy skończysz opuść dom. Kiedy trochę się oddalisz usłyszysz przeraźliwy krzyk Grahma.

Możesz teraz postąpić na dwa sposoby. Pierwszy to zignorowanie wrzasku i udanie się do Keiry. Po rozmowie z nią misja dobiegnie do końca, a ty otrzymasz nowe zlecenie, na które możesz przystać - Przyjacielska przysługa.

Druga opcja, to zawrócenie do domu po usłyszeniu krzyku. W środku okaże się, że duch Anabelle ożył i zabił mężczyznę, po czym uciekł. Po dokonaniu okrycia poinformuj o nim Keirę. Kobieta nie zmartwi się zbytnio śmiercią Grahama i powie, że najważniejsze było zdjęcie klątwy z Kłomnicy. W tym momencie misja się zakończy, a ty będziesz mógł podjąć się kolejnej o nazwie Przyjacielska przysługa.

Reklama

Komentarze (2)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...