Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Valve pozwane w Australii za brak możliwości zwrotu pieniędzy na Steamie

Właściciel sklepu obiecuje współpracę.

Australijska organizacja zajmująca się ochroną praw konsumentów - ACCC - pozwała firmę Valve do sądu w związku z brakiem zapisów gwarantujących możliwość zwrotu pieniędzy za zakupione na Steamie gry.

ACCC twierdzi, że konsumenci kupujący produkcje w cyfrowym sklepie Steam nie mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy w żadnych okolicznościach, co nie jest zgodne z australijskim prawem.

„Zgodnie z prawem konsumentów, klient może nalegać na zwrot pieniędzy lub wymianę produktu, jeśli jest on obarczony dużą wadą” - napisano w komunikacie.

„Gwarancje zapisane w Prawach Konsumenckich nie mogą być ignorowane, ograniczane lub modyfikowane.”

W odróżnieniu od wielu innych organizacji tego typu na całym świecie, ACCC jest blisko związane z australijskim rządem i zarządzane przez skarb państwa.

„Dokładamy wszelkich starań, by współpracować w tej sprawie z urzędnikami z Australii, jednocześnie kontynuując zapewnianie naszych usług klientom na całym świecie” - zapewnia firma Valve w oświadczeniu wysłanym do serwisu Kotaku.

W ubiegłym roku zastrzeżenia związane z regulaminem usługi Steam mieli także Niemcy. Organizacja dbająca o prawa konsumentów wyraziła niezadowolenie z zapisów, które nie pozwalają użytkownikom na sprzedaż posiadanych gier. Sprawa została jednak oddalona w sądzie.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze