Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Opublikowano nowe narzędzia dla twórców modyfikacji w Dota 2

Cicha premiera silnika Source 2?

Valve opublikowało nowe narzędzia deweloperskie dla twórców modyfikacji do Dota 2 - Workshop Tool.

Wzmianka o Source 2 w nazwie plików

Zestaw aplikacji dostępny jest jeszcze w wersji alpha, ale już teraz imponuje zainteresowanych deweloperów, którzy nierzadko zarabiają na życie dzięki tworzeniu nowych przedmiotów do popularnej gry sieciowej.

W ręce użytkowników oddano między innymi możliwość przygotowania własnych map i trybów rozgrywki, by następnie podzielić się nimi w dziale Workshop na Steamie.

Edycja alpha jest jeszcze skierowana do deweloperów i obciążona wysokimi wymaganiami sprzętowymi, ale wkrótce do zabawy i tworzenia będzie mogła przystąpić szersza grupa zainteresowanych.

Modderzy są pod wrażeniem dostępnych opcji: „RPG z perspektywy trzeciej osoby? Nie ma problemu. Driftowanie z nieumarłymi kierowcami? Zbyt proste. MMO z drużynami 100 vs 100? Do zrobienia” - napisał jeden z nich. Warto zauważyć, że Dota 2 zaczynała właśnie jako modyfikacja do Warcrafta 3. Może czas, by Warcraft 4 zaczął jako modyfikacja do Dota 2?

Ciekawe spostrzeżenie na temat narzędzi zaoferował użytkownik RoyAwesome z serwisu społecznościowego Reddit. Dostrzegł, że w Dota 2 Workshop Tools wszystkie pliki i kod gry zostały prawdopodobnie przeniesione na nowy silnik. Czyżby w ten sposób Valve opublikowało także Source 2?

„Grupa osób zajmujących się badaniem zawartości silnika Source jest zgodna w opinii, że mamy do czynienia z Source 2” - napisał Roy. „Wszystko w tym pakiecie to całkiem nowa gra.”

Valve nie potwierdziło jeszcze premiery oczekiwanej technologii. Możliwe, że znalezione wzmianki o nowym silniku to tylko zabezpieczenie na przyszłość, a nie premiera Source 2.

Zobacz na YouTube

Read this next