Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

CD Projekt: podczas E3 prezentowano Wiedźmina 3 na niskim poziomie trudności

Gra działała na Xbox One.

Część graczy obserwujących pokaz Wiedźmina 3 na targach E3 była zaniepokojona zaprezentowanym poziomem trudności. Producent wykonawczy - John Mamais - zapewnił w rozmowie z Eurogamerem, że walka w pełnej wersji gry nie będzie równie łatwa.

Twórcy pokazali Geralta podczas polowania na gryfa, jakieś dziesięć godzin po starcie rozgrywki. Wiedźmin przygotował się do walki; wypił kilka mikstur i wyposażył się w małą kuszę, lecz na przeszkodzie stanęła grupa rzezimieszków, z którą bohater rozprawił się bez najmniejszych problemów, łącząc ataki mieczem i magiczne znaki.

- Walka jest złożona - przyznaje Mamais. - Na konferencji Microsoftu pokazaliśmy łatwe podejście. Mieliśmy tylko pięć minut, więc ustawiliśmy niski poziom trudności, by walka przebiegła szybko. Widzieliśmy sporo latających części ciała. W rzeczywistości przecięcie kogoś wpół nie będzie takie proste. Pokazywaliśmy dostępne funkcje.

- Czytałem opinie po konferencji i niektórzy mówili, że walka wyglądała na łatwą. Nie będzie tak prosto.

Złożony system walki był kluczowym elementem Wiedźmina 2, gdzie wymagane było nie tylko wciskanie jednego klawisza, ale korzystanie z całego szeregu dostępnych ciosów i uników. W trzeciej części serii ma być tak samo.

- W Wiedźminie 3 staramy się płynnie zwiększać poziom trudności i wprowadzać nowe elementy opowieści - dodaje Mamais.

- Wiele osób martwi się, że nie zrozumie fabuły, jeśli nie grało wcześniej w Wiedźmina 1 i 2. Nasza filozofia polega na tym, by walka i historia rozwijały się płynnie i stopniowo.

- Na początku od nowa przedstawimy postacie i dokładnie nauczymy mechaniki walki. Nie wrzucimy graczy od razu na głęboką wodę, jak to było w Wiedźminie 2. To był nasz błąd.

„Nadal zajmujemy się optymalizacją na PlayStation 4 i Xbox One, więc w teorii gra powinna wyglądać ładniej.”

Cover image for YouTube videoThe Witcher 3: Wild Hunt - New Gameplay - E3 2014 - Eurogamer

Producent potwierdził także, że prezentacja z konferencji Microsoftu rzeczywiście włączona była na konsoli Xbox One, w rozdzielczości 900p, przy 30 klatkach na sekundę. Efekt ostateczny w lutym przyszłego roku ma być podobno jeszcze bardziej imponujący.

- Nadal zajmujemy się optymalizacją na PlayStation 4 i Xbox One, więc w teorii gra powinna wyglądać ładniej - mówi. - Ale taką samą optymalizację prowadzimy z myślą o PC. Nasz silnik działa na wielu platformach, więc usprawnienia na jednej z nich przekładają się na pozostałe systemy.

- Bez problemu osiągniemy 900p. Chcielibyśmy dotrzeć do 1080p na Xbox One, to nasz cel. Nie wiem, czy się uda, ale wyciśniemy ze sprzętu wszystko, co się da.

- Microsoft i Sony mówią, że 900p to idealny punkt, gdzie nie ma większych różnic w porównaniu do 1080p, ale to teraz gorący temat.

CD Projekt współpracuje z inżynierami Microsoftu, by osiągnąć cel na poziomie 1080p. Producent konsoli opublikował ostatnio nowe oprogramowanie deweloperskie, udostępniające moce obliczeniowe zarezerwowane do tej pory na Kinect. Mamais przyznaje, że Wiedźmin 3 nie korzysta z zestawu czujników poza komendami głosowymi do wykonywania znaków, a nowe zasoby trzeba będzie przetestować.

- Komendy głosowe w żaden sposób nie dotyczą GPU, więc nadal można z nich korzystać - mówi producent.

Na PlayStation 4 udało się już osiągnąć rozdzielczość 1080p.

- To nieco potężniejsza maszyna - dodaje Mamais. - To żadna tajemnica. Ale wydaje mi się, że w przyszłości wszystko zadziała na obu konsolach w 1080p. Deweloperom zajmuje to po prostu nieco więcej czasu, ponieważ architektura Xbox One jest bardziej skomplikowana.

- Nasze studio ma korzenie w PC, więc łatwiej pracuje się nam na Xbox One. Na komputerach osobistych działamy w DirectX 11, a Xbox One także bazuje na DirectX. Z punktu widzenia renderowania grafiki to dla nas naturalne przejście.

- Ale spodziewamy się, że osiągnięcie rozdzielczości 1080p jest nieco łatwiejsze na PlayStation 4.

Jeśli zaś mowa o PC, CD Projekt planuje dodanie dodatkowych ustawień w opcjach graficznych, dla posiadaczy potężnych maszyn.

- Myślę, że będzie warto - mówi Mamais. - Nasze ustawienia ultra to obecnie najwyższa półka w grach. A przynajmniej taką mamy nadzieję.

Wiedźmin 3 na PC otrzyma między innymi lepszą teselację, fizykę i efekty post-processingu, a także ładniejsze futro zwierząt. Na konsolach zobaczymy odpowiednik „wysokich" ustawień graficznych.

Premiera gry w przyszłym roku, 24 lutego.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze