Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft odpowiada na komentarz Sony

Phil Spencer: „Dialog z graczami jest kluczowy.”

W rozmowie z Eurogamerem, Phil Spencer, szef Microsoft Studios odniósł się do wczorajszej wypowiedzi Andrew House'a, który na zakończenie konferencji prasowej Sony skrytykował decyzje Microsoftu, związane z konsolą Xbox One.

„Podczas gdy inni zmienili swoją koncepcję i stanowisko, my nadal stawiamy na uczciwy przekaz, który jest zgodny z oczekiwaniami konsumentów” - stwierdził szef Sony Computer Entertainment. House zapewne miał na myśli rezygnację w przypadku Xbox One z wymogu stałego połączenia z Internetem, możliwość zwrotu gier czy działanie konsoli bez podłączonego Kinecta. Na dobrą sprawę wszystkie gry pudełkowe będą działały identycznie jak na Xboksie 360.

Zmiana koncepcji spowodowała też, że wdrożenie niektórych opcji Xbox One zostało opóźnione, jak możliwość dzielenia się grami z rodziną. Przy pierwszym uruchomieniu konsoli wymagane będzie połączenie z Internetem, by pobrać aktualizację oprogramowania umożliwiającą grę offline. Również Forza 5, która korzysta z serwerów „w chmurze” do napędzenia drivatarów, będzie musiała zostać zmodyfikowana.

Fragment konferencji Sony z komentarzem Andrew House'aZobacz na YouTube

Phil Spencer uważa, że jest to próba przedstawienia pozytywnych zmian dla konsumentów „jako coś negatywnego”.

„Podczas gdy inni zmienili swoją koncepcję i stanowisko, my pozostajemy wierni uczciwemu podejściu, które jest zgodne z oczekiwaniami konsumentów”

Andrew House, szef Sony Computer Entertainment

- Żyjemy w rzeczywistości, gdzie zawsze czekają na nas reakcje. Czy to na Twitterze, NeoGAFie czy Eurogamerze - wyjaśnia nam Spencer. - Z komentarzy można dowiedzieć się, co ludzie sądzą o poszczególnych decyzjach. Dialog z konsumentami to nasza siła. Pewne osoby starały się przedstawić nasze starania jako coś negatywnego, z czym się nie mogę zgodzić.

- Zbudowaliśmy platformę dla graczy - kontynuuje Spencer. - Gracze przeznaczają czas i pieniądze na rzeczy, które ich interesują i dzielą się swoimi opiniami na temat platformy, także tymi bardziej krytycznymi.

- Ten dialog musi być kluczowym elementem naszego podejścia do platformy. Jeśli nie możemy wysłuchać opinii i odpowiednio na nie zareagować, to jesteśmy zbyt oderwani od konsumentów, którzy inwestują czas i pieniądze w nasz system i gry.

Odpowiadając bezpośrednio na komentarz House'a, Spencer odniósł się do spotkania ze społecznością, przeprowadzonego przez Microsoft wczoraj wieczorem. Menedżer osobiście przechadzał się po stoiskach, rozmawiał z graczami i słuchał ich opinii na temat Killer Instinct, Ryse czy Kinect Sports Rivals - zarówno tych dobrych, jak i mniej pozytywnych.

- Dialog z graczami jest kluczowy - przyznaje. - Jeśli nie możemy wysłuchać drugiej strony, to wydaje mi się, że nie tworzymy ekosystemu zachęcającego do przejścia na naszą platformę. Inni będą robić i mówić swoje. No i dobrze. My mamy własny program. To nasza siła.

Pomimo krytyki związanej z niektórymi rozwiązaniami Xbox One, Spencer przyznaje, że nadal stawia na wizję „cyfrowej przyszłości”. I choć wiele z planowanych funkcji nowej konsoli usunięto przed premierą, to cyfrowy ekosystem pozostaje „kluczową filozofią” dla przyszłości konsoli.

„Inni będą robić i mówić swoje. No i dobrze. My mamy własny program. To nasza siła”

Phil Spencer, szef Microsoft Studios

- Mamy wizję cyfrowego ekosystemu, który nadal chcemy zrealizować w Xbox Live - mówi. - To wciąż kluczowa filozofia. Część użytkowników ceni sobie rozwiązania z obecnej generacji, takie jak dyskowe zabezpieczenia DRM, więc wbudowaliśmy te elementy w tworzony ekosystem.

- Przeznaczyliśmy więcej czasu na elementy fizyczne, co wiązało się z opóźnieniami w sferach cyfrowych, ale nasza wizja pozostaje taka sama. Patrzę na to jak na dialog z graczami. To nasza siła.

Spencer określił Xbox One „bardziej jako usługę niż hardware” i przyznał, że zmiany w ofercie były częścią trwającego procesu.

- Jeśli spojrzymy na zmiany wprowadzone w menu 360, w Live i całym ekosystemie, ważne jest prowadzenie naszego programu jako usługi - tłumaczy. - A społeczność i zaangażowanie w kontakty z użytkownikami systemu to kluczowa kwestia.

Xbox One zadebiutuje w Polsce prawdopodobnie w przyszłym roku.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Forza Motorsport 5

Xbox One

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze