Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fabularne DLC do BioShock Infinite zabierze graczy ponownie do Rapture

Burial at Sea to detektywistyczna opowieść z Bookerem i Elizabeth w roli głównej.

Pierwszy z trzech dodatków do BioShock Infinite ukaże się jeszcze dzisiaj, ale twórcy pracują także nad rozbudowanym, fabularnym rozszerzeniem - Burial at Sea. Opowieść przeniesie nas do podwodnego Rapture - w noc sylwestrową z 1958 na 1959, na rok przed wydarzeniami znanymi z BioShocka 1.

Burial at Sea zostanie podzielone na dwie części. W pierwszej wcielimy się w Bookera, który w Rapture jest prywatnym detektywem. Jak przystało na filmy noire, z problemem zwraca się do niego piękna kobieta - w tej roli Elizabeth.

Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery Burial at Sea, ale Ken Levine sugeruje, że pierwszy epizod ukaże się pod koniec roku, a drugi nieco później.

Akcja toczy się w przeddzień ataku, który zapoczątkował zniszczenie podwodnego miasta - ponad rok przed pamiętną sceną katastrofy na Atlantyku z udziałem Jacka z BioShocka 1. W pierwszym epizodzie kontrolujemy Bookera, w drugim samą Elizabeth.

- Na początku, wcielamy się w Bookera, prywatnego detektywa w Rapture. Siedzisz we własnym biurze i przychodzi do ciebie kobieta. Nie znacie się, ale na razie nie wyjaśniamy szczegółów tej sytuacji - mówi Ken Levine w rozmowie z Eurogamerem. - Zawsze staramy się przedstawić graczom historię, której zakończenie ma jakiś sens, lecz nie jest zbyt oczywiste... Lubimy zaciekawiać od samego początku.

Burial at Sea zostało przygotowane praktycznie od zera - studio Irrational nie chciało korzystać z elementów, które wcześniej usunięto.

- Mamy nieco inne podejście do DLC - wyjaśniał producent dziennikarzom zgromadzonym w Bostonie, w trakcie oficjalnej prezentacji. - Gdy zaczęliśmy pracę nad dodatkami, słuchaliśmy głosów fanów. Chcieli oni, by dodatkami zajął się główny zespół, autorzy podstawowej wersji gry. Nie chcieliśmy też po prostu odtworzyć czegoś, co już jest na płycie, co jakiś koleś z marketingu „odłożył na później”.

- Dosłownie dzień po zakończeniu prac nad Infinite rozpoczęliśmy prace nad DLC, zaczynając praktycznie od początku. Wszystko jest już w zaawansowanym stadium i wkrótce wkraczamy w fazę testów beta. Współpracowałem nad tym z zespołem scenarzystów od zakończenia Infinite.

- To dwuczęściowy dodatek... Druga część jest nieco przewrotna. Wcielamy się przecież w Elizabeth, co zmienia styl rozgrywki. Nie jest ona tak wytrzymała jak Booker i zobaczymy, jak to wszystko się skończy.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

BioShock Infinite

PS3, Xbox 360, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze