Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Szef CD Projekt RED o Wiedźminie 3, Cyberpunk 2077 i GOG.com

„Niezależność to ważny punkt naszej strategii.”

Szef CD Projekt RED, Adam Badowski odpowiadał na pytania dziennikarza serwisu Games Industry. Mówił m.in. o trzeciej części serii Wiedźmin, pracach nad Cyberpunk 2077, rozwoju GOG.com i przyszłości firmy.

Druga część serii Wiedźmin na Xboksa 360 to jednocześnie debiut studia CD Projekt RED na konsolach. Firma, która pierwotnie koncentrowała się jedynie na rynku PC, z nadzieją spogląda w kierunku nowej generacji sprzętu od Sony i Microsoftu.

- Wiemy sporo o platformach nowej generacji. Nie możemy zdradzić nic więcej, ale naszym celem zawsze było wykorzystanie w pełni możliwości sprzętu. Zazwyczaj najsłabszy model wyznacza poziom dla wszystkich wersji gry, ale nasze studio słynie ze wspaniałej grafiki, więc musimy podejść do komputerów i konsol indywidualnie - tłumaczy Badowski.

- Na razie najwięcej możemy sobie pozwolić na PC, ale wkracza nowa generacja. W przyszłości ujednolicenie wymagań powinno być prostsze. Komputery osobiste były dominującą platformą przy pracach nad Wiedźminem 2, ale to może się zmienić - dodaje.

CD Projekt przygląda się także postępom Valve. - Myślę, że Steam Box będzie super. Nie możemy się już doczekać. Utrzymujemy kontakt ze Steamem, więc będziemy bardzo blisko procesu produkcyjnego.

Szef polskiego studia wypowiedział się także na temat platformy dystrybucji cyfrowej GOG.com, które wyrosło na wicelidera rynku niezależnych usług tego typu.

- Oczywiście, od Steama dzieli nas przepaść, ale jesteśmy na drugiej pozycji. Origin jest większy, ale jeśli weźmiemy pod uwagę niezależne platformy, to znajdujemy się na pozycji wicelidera. GOG rozpoczęło od sprzedaży starszych gier, ale zaczynamy powoli podążać w kierunku nowych produkcji, chcemy kontynuować tę strategię - wyjaśnia Badowski.

W produkcji w CD Projekt RED znajduje się nie tylko trzecia część serii Wiedźmin, ale także Cyberpunk 2077 - tworzone na licencji tradycyjnej gry fabularnej.

- Podstawowe elementy cyberpunkowego świata przewijają się już od lat: wojny korporacji, zbuntowana sztuczna inteligencja, brak surowców naturalnych - wszystko to już było. Uważamy jednak, że nikt jeszcze nie przedstawił cyberpunku w sposób, w jaki wyobraża go sobie wielu ludzi. Chcemy odtworzyć emocje, które towarzyszyły oglądaniu Ghost in the Shell czy scen z Akiry - tłumaczy szef studia.

Na koniec wywiadu Badowski poruszył wewnętrzne sprawy firmy. Niewątpliwy sukces gier CD Projekt RED na pewno przyciągnął wielu chętnych inwestorów.

- Niezależność to ważny element naszej strategii. Oznacza to, że musimy pozostać niezależni zarówno pod kątem finansowym, jak i kreatywnym. Finansowanie zapewniają nam akcjonariusze na giełdzie w Warszawie. Mamy również pełną swobodę w procesie twórczym - wszystkie licencje posiadamy na własność. Może i moglibyśmy zarobić nieco więcej pieniędzy, ale nie bylibyśmy szczęśliwi - mówi.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Cyberpunk 2077

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze