Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

CD Projekt: nasz silnik jest gotowy na następną generację

REDengine 3 zostanie wykorzystany w Cyberpunk 2077 oraz prawdopodobnie w Wiedźminie 3.

CD Projekt RED opisuje możliwości trzeciej wersji silnika graficznego REDengine 3, który zostanie wykorzystany do stworzenia Cyberpunk 2077 oraz, prawdopodobnie, niezapowiedzianego jeszcze Wiedźmina 3. Nowe technologie wyświetlania terenu i oświetlenia „są gotowe na następną generację i pozwolą zatrzeć granicę między przerywnikami filmowymi, opracowanymi na silniku gry a grafiką renderowaną w czasie rzeczywistym”.

„REDengine 3 to trzecia wersja silnika tworzonego przez CD Projekt RED. Technologia została stworzona na potrzeby gier RPG z otwartym światem, z narzędziami, które pozwalają tworzyć nieliniowe historie, gdzie ważne są wybory graczy” - czytamy w komunikacie prasowym.

Przykładowy obrazek, prezentujący możliwości silnika CD Projekt RED

Nowa technologia bazuje na 64-bitowym silniku renderującym, który wyświetli zaawansowane efekty głębi ostrości, pozwoli na dynamiczną modyfikację kolorów czy oświetlenia. Twórcy chwalą się także skomplikowanym systemem generacji terenu, który umożliwia łączenie wielu warstw powierzchni w całość. Wraz z silnikiem rozszerzono także możliwości edytora REDkit, dzięki czemu tworzenie skomplikowanych gier RPG będzie łatwiejsze.

Pierwsza generacja silnika REDengine napędzała oprawę graficzną w drugiej części serii Wiedźmin. Kolejna została wykorzystana do przeniesienia gry na konsolę Xbox 360. REDengine 3 posłuży przy produkcji obecnych projektów: Cyberpunk 2077 i najpewniej Wiedźmina 3. Ten ostatni tytuł zostanie oficjalnie zapowiedziany prawdopodobnie 5 lutego.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Cyberpunk 2077

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze